De Zaak Deal: Liefs van Lian

Deals voor elkaar
Ondernemers onder elkaar, daar houden we van bij De Zaak. Daarom vanaf nu de mogelijkheid om als lid van De Zaak een deal te bieden aan je collega-ondernemers! Wil je ook een De Zaak Deal? Word lid en stuur ons een bericht via MijnZaak. Dit keer Lian van Liefs van Lian
De Zaak Deal: Liefs van Lian

We weten allemaal hoe het voelt om een kaartje of van een vriend of van een familielid. Een klein beetje extra aandacht wat speciaal voor jou door je brievenbus valt. Iemand heeft de tijd genomen om voor jou zijn woorden, wensen en gedachten op papier te zetten. Ik weet natuurlijk niet hoe dit voor jou is, maar voor mij voelt het altijd als een beetje extra liefde.  Nu ben ik ook vrij actief op Instagram en Facebook. Ik like en geef hartjes voor allerlei leuke dingen. En als de organisatie dan de moeite neemt om te reageren, hebben ze bij mij een streepje voor. Nu ik zelf ondernemer ben vind ik het ook heel leuk om te reageren en te interacteren met mijn eigen klanten en partners.

Hoewel ik al overtuigd ben van de kracht van een kaartje of een andere vorm van persoonlijke aandacht, wil ik ook eens verder kijken dan mijn eigen redenatie. Dus heb ik het internet eens afgestruind.

Google vindt genoeg, dus ik heb er een aantal artikelen uitgepikt. Zo vond ik een masteronderzoek naar communicatie. Persoonlijke aandacht, bijvoorbeeld het sturen van een kaartje naar je klanten, is onderdeel van experiential marketing. Met deze vorm van marketing kan de waarneming van de consument beïnvloeden en op die manier kunnen mensen meer betrokken raken bij je merk, organisatie of product. 

Hoe hoger de betrokkenheid, hoe positiever het effect op de koopintentie, het koopgedrag en de bereidheid te betalen. Persoonlijke aandacht is dus al een onderdeel van experiential marketing. Ook experience marketing is een steeds vaker voorkomende term. Dit lijkt op sponsoren van evenementen, maar het verschil zit hem in de deelname van de consumenten. Experience marketing maakt het voor consumenten mogelijk om interactie te hebben met een merk of organisatie. Het is hierbij heel belangrijk om je klant te raken op persoonlijk, emotioneel of intellectueel vlak. Mensen willen emotioneel benaderd worden.

Ongetwijfeld zijn er nog veel meer onderzoeken en artikelen te vinden over de kracht van persoonlijke aandacht voor de zakelijke markt. Maar stiekem vind ik het gevoel wat ik krijg bij het sturen van een kaartje en bij het krijgen van een kaart nog de beste onderbouwing voor de kracht van persoonlijke aandacht. 

De Zaak Deal: Kijk snel op website van Liefs van Lian en gebruik bij je bestelling voordeelcode DEZAAK voor 20% korting!

"WE MAKE COMPANIES AWESOME PLACES TO WORK"Bij Vissers HR Solutions zijn we gespecialiseerd in de nieuwe wereld van werk. We begeleiden HR professionals in hun traject

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming