Op LinkedIn zijn Groepen (of Groups) dé plek om aanwezig te zijn met uw bedrijf of branche omdat daar de meeste interactie plaatsvindt. Kent u de voordelen van een groepspagina op LinkedIn?

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Een groep op LinkedIn

Met een groepspagina op LinkedIn kunt u op een simpele manier informatie delen, anderen helpen of worden geholpen. U kunt er bijvoorbeeld uw netwerk uitbreiden en nieuwe opdrachten, klanten of medewerkers vinden. Of discussiëren over actuele zaken en er uw bedrijf promoten.

De voordelen op een rij

1. Door vragen te stellen op het discussieforum (Discussions) kunt u hulp ontvangen van andere leden uit de groep, bijvoorbeeld van andere ondernemers, werknemers of branchegenoten.

2. Als u een vraag beantwoordt in Discussies (Discussions), voeg dan de url of domeinnaam van uw website toe. Dit geeft uw website meer zichtbaarheid en verbetert uw rangorde in Google en andere zoekmachines.

3. Door vragen te beantwoorden op het Discussie (Discussions) forum wint u niet alleen aan zichtbaarheid, maar u toont er ook uw expertise mee. Als u vragen juist beantwoordt én er geen verkooppraatje van maakt, laat u zien dat u deskundig bent. Dat straalt af op u als ondernemer.

4. Door artikelen te delen, verhoogt u ook uw zichtbaarheid. Het is prima om links te delen naar uw eigen website of blog, of een artikel dat u in de kijker zet, zo lang het andere mensen maar inzichten geeft en hen op de één of andere manier helpt.

5. U ziet in een groep ook het profiel van de andere leden. Dit geeft u direct toegang tot mensen die niet in uw eerste, tweede of derdegraads netwerk zitten. U kunt andere leden in een groep ook rechtstreeks benaderen, in tegenstelling tot veel ‘losse’ profielen op LinkedIn, waarvan de profielen afgeschermd zijn. Handig als u op zoek bent naar nieuwe klanten of nieuwe medewerkers.

6. Organiseert u ook bijeenkomsten? Nodig mensen uit, vraag wie er nog meer naartoe gaan, maak afspraken om daar anderen te ontmoeten of vraag naar de ervaringen en welke verwachtingen u mag hebben.

Een groepspagina aanmaken

U kunt natuurlijk lid worden van allerlei groepen, maar waarom zou u niet zelf een groep aanmaken? Dat kan voor uw bedrijf of branche, daarmee wordt u ook de beheerder van de groep.

Er zijn drie soorten groepen, waarbij de keuze afhangt van de manier waarop u mensen uitnodigt (Mag iedereen gelijk lid worden of houdt u er controle op?) en de mate waarin resultaten zichtbaar zijn in zoekmachines (Is dat wel of niet handig voor uw bedrijf of groep?).

Dit zijn de soorten groepen:
1. Privé Groepen (Private Groups)
Als groepseigenaar (of één van de groep managers) moet u een aanvraag om lid te worden handmatig goedkeuren. Alles dat in de groep gepost wordt, wordt niet via zoekmachines gevonden (u zult een hangslot zien naast de naam van de groep).

2. Groepen uitsluitend voor leden (Member-only Groups)
Iedereen die bij de groep wil komen, wordt automatisch geaccepteerd. Alles wat in de groep gepost wordt, wordt niet via zoekmachines gevonden (u ziet een hangslot naast de naam van de groep).

3. Open Groepen (Open Groups)
Iedereen die bij de groep wil komen, wordt automatisch geaccepteerd. Alles dat in de groep wordt gepost, wordt wél via zoekmachines gevonden.

Voorbeeld nodig?

Als u wilt zien of en hoe andere bedrijven (uw concurrenten?) groepen gebruiken, kunt u ook zoeken naar groepen. Gebruik hiervoor één van deze vier functies om ze te vinden: ‘Groepenlijst’ (Groups Directory), ‘Groepen die u misschien interesseren’ (Groups You May Like), ‘Vergelijkbare groepen’ (Similar Groups) of kijk in iemands profiel naar welke groepen hij of zij volgt.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
Wil je nieuwe klanten bereiken via social media? Promoot je product of dienst dan doelgericht met een advertentie op Facebook, Instagram, YouTube,…
Social media blijft leidend, ook in 2024. Het is nog altijd de goedkoopste en meeste effectieve manier om je doelgroep te bereiken. Lees hier wat de…