Erik van der Sluis geeft superslimme Windows-tips:
'Zo herkenbaar, ineens verschijnen er bij het werken in Word niet de juiste tekens op het scherm. Een / wordt bijvoorbeeld een – . De reden is meestal dat de toetsenbordinstelling ongemerkt is gewijzigd. Het mooie is: het is ook weer heel snel te herstellen.'
Het nieuwe jaar staat voor de deur en alle ordners moeten een nieuw etiket krijgen. Krast u het jaartal met een dikke stift door of gebruikt u deze ordnerruggen in Excel? Makkelijk uit te printen met uw eigen logo en het juiste jaartal.
Excel kan op verschillende manieren laten zien hoe ver u bent met een takenlijst of project. Een daarvan is de gekleurde gegevensbalk. Lees hier hoe u die weergeeft.
In 5 stappen naar een goed systeem
Orde op zaken betekent niet alleen een opgeruimde werkplek, maar ook een nette digitale omgeving. Werk met een duidelijke mappenstructuur, dat geeft meer overzicht en zorgt er uiteindelijk voor dat je (veel) meer gedaan krijgt. In vijf stappen naar een goed systeem.
Hoe vaak komt het niet voor dat je van iemand de leeftijd moet weten. Als je de geboortedatum kent, rekent Excel het voor je uit.
Kantoortoepassingen
Een van de mogelijkheden om in een Word document aan te geven waar gegevens moeten worden ingevuld, is door het toevoegen van invoervelden aan het document. Verrekte handig in sjablonen voor brieven, faxen, contracten.
Personeel
Soms kunt u er niets aan doen, maar in de meeste gevallen is het terugdringen van het ziekteverzuim slechts een kwestie van vastleggen en periodiek bespreken. Daar hebben wij een sjabloon voor.
Administratie
Om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek moet je als ondernemer je uren bijhouden. Maak het jezelf gemakkelijk met een Excel-sjabloon van Easy Template om die uren bij te houden. Je kunt kiezen uit drie mogelijkheden: een voor de zelfstandige, een voor de zzp'er die zelf ook wel eens iemand inhuurt en speciale software voor het grotere bedrijf.  
Zelfs voor een gebruiker met alleen basiskennis van Office is een mailing versturen met behulp van Word en Excel prima te doen. We zullen stap voor stap uitleggen hoe een mailing kan worden gemaakt en verstuurd. Dit versturen kan zowel per post als per e-mail.
Waarom zou je niet profiteren van het beste van twee werelden? Je kunt namelijk je Gmail-account instellen in Outlook, bijvoorbeeld om een gezamenlijke privé agenda of meerdere (privé-accounts) te delen. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig. 
Voorkom onnodige misverstanden over verzonden mail
Outlook stelt tijdens het typen automatisch e-mailadressen voor. Vaak erg handig, maar niet als het om een e-mailadres gaat dat je niet meer nodig hebt. En helaas heeft Outlook de neiging om de oudste mailadressen als eerste te suggereren. Lees hier hoe je dat uit het geheugen van Outlook verwijdert.
Bespaar jezelf veel onnodig werk
Het standaard lettertype in Word is misschien niet helemaal naar je zin. Maar om nu bij elk document de keuze van het lettertype aan te passen, is ook niet echt efficiënt. Dat hoeft ook niet: je kunt het sjabloon aanpassen, zodat het lettertype van jouw voorkeur voortaan meteen in beeld komt.
Getoond 1 tot 12 van 189. Er zijn meerdere pagina's.
Kenmerk van een kleine ondernemer of zzp'er is dat hij of zij praktisch alles zelf doet. Brieven schrijven, offertes maken, e-mails en sms'jes versturen, alles bijhouden… En misschien doet u zelf ook nog de boekhouding. Een overzicht van handige programma's, tools, tips en trucs die al dat werk lichter maken.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming