Is het wel of niet toegestaan om bedrijven telefonisch te benaderen om producten te verkopen?
Het komt maar al te vaak voor: partijen die de handelsnaam van hun concurrent misbruiken om klanten af te snoepen. Hoe treedt u effectief op als het u overkomt?
Veel ondernemers ontvangen van de Sena, de organisatie die vergoedingen voor het gebruik van muziek incasseert, een formulier voor een zogenaamde "licentieaanvraag algemeen". Bent u verplicht dit formulier in te vullen en terug te sturen?
Voordat u een overeenkomst kunt sluiten met een klant, moet deze bekend zijn met uw algemene voorwaarden. Hoe biedt u 'de kleine lettertjes' op een goede manier aan?
Geld verdienen met een webwinkel. Steeds meer ondernemers proberen te profiteren van het nog steeds toenemend aantal mensen dat online aankopen doet. Wat moet u zeker op orde hebben om succesvol te zijn?
"Ik ben benaderd door een bedrijf dat mij een advertentie wil verkopen in een handboek voor aanbestedingen. Hoe kom ik erachter of deze partij te vertrouwen is?"
Stel, u wilt in zee gaan met een andere webdesigner. Het is dan zaak even na te gaan welke afspraken u heeft gemaakt met de designer waarmee u de samenwerking beëindigt. Als u dat niet doet, kan dat vervelende gevolgen hebben.
Het overkomt ongetwijfeld meer ondernemers: een klant geeft een opdracht, u gaat ermee aan de slag en als u al een eind op weg bent, wordt de order teruggetrokken. Hoe kunt u hier het beste mee omgaan en wie draait er op voor de al gemaakte kosten?
"Ik wil een merknaam gebruiken waarvan ik weet dat die al wordt gebruikt door een ander bedrijf. Dit bedrijf gebruikt de merknaam echter niet actief. Mag ik dit merk dan gebruiken?"
Waar moet u als ondernemer met een eenmanszaak aan denken als u, naast uw bestaande werk, een nieuwe bedrijfsactiviteit opstart? De Zaak Advies legt het uit. 
U ontvangt een offerteaanvraag voor een grote opdracht. Voor het opstellen van de offerte moet u nogal wat voorwerk doen. Hoe kunt u het beste omgaan met de kosten die u hiervoor maakt?
De Zaak Magazine 6
Groeien gaat niet vanzelf. Alleen ondernemers met de juiste drive, skills en kennis kunnen hun bedrijf structureel laten groeien. Werk dus aan jezelf en je 'winkel'. Leren van succesvolle groeiers is daarbij heel belangrijk. In magazine De Zaak delen ondernemers hun groeigeheimen.
Getoond 1 tot 12 van 15. Er zijn meerdere pagina's.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming