Aan de slag met Google AdWords: Intro

Met Google AdWords kunt u extra bezoekers naar uw site krijgen. Dit stappenplan leert u wat u daarover moet weten en hoe u een campagne opstelt.
Aan de slag met Google AdWords: Intro

AAN DE SLAG MET GOOGLE ADWORDS

Intro
Wat u moet weten over Google Adwords adverteren voordat u begint:

  • U betaalt voor clicks, niet voor vertoningen;
  • Hogere advertentieposities = meer clickvolume;
  • U bepaalt zelf de prijs die u biedt voor een click;
  • Hoe hoger uw bieding hoe hoger uw advertentiepositie;
  • U kunt ook hogere posities krijgen door uw campagne relevant te maken;
  • Conversie: het gewenste doel/actie op uw website (offerte aanvraag, bestelling etc);
  • Conversiepercentage: het deel van uw website bezoeken wat overgaat tot een conversie.

Waarom u werk moet maken van uw campagne
Daar zijn een aantal goede redenen voor:

  • Relevantere clicks
  • Lagere kosten per click
  • Meer clicks
  • Meer conversie
  • Meer conversie tegen lage kosten

U betaalt bij Google voor de clicks en u wilt er dus voor zorgen dat u een zo groot mogelijk deel van uw budget uit geeft aan clicks die u iets opleveren en niet aan zomaar wat bezoekers. Daar moet u wat voor doen. Uw incentive: Google Adwords geeft "korting" voor relevantie. De campagne die u opzet krijgt geautomatiseerd de Google Quality Score mee. Hoe hoger deze score, hoe meer korting:

  • Hogere advertentieposities (zonder meer te bieden dus!)
  • Daadwerkelijke prijskorting. U betaalt dus minder per click dan uw bieding.

 

Overzicht stappenplan

Stap 1 - Bepaal uw uitgangspunten
Stap 2 - Plaats meetcodes
Stap 3 - Deel advertentiegroepen in
Stap 4 - Stel een woordenlijst op
Stap 5 - AdWords-advertenties schrijven
Stap 6 - Stel een campagne in
Stap 7 - Zet uw AdWords-campagne live (slot)

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

© 2020 De Zaak B.V.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming