Rondje van de Zaak: Den Bosch en Scheveningen

Redacteuren Romy Donk en Robin de Jong bezoeken netwerkborrels door het hele land om ondernemers te spreken. Wie zijn zij en wat doen ze daar? Ditmaal in Den Bosch en in Scheveningen.
Rondje van de Zaak: Den Bosch en Scheveningen
Kennisborrel
 
Waar: Mövenpick Hotel Den Bosch
Wanneer: 5 à 6 keer per jaar
Aantal bezoekers: 25
Doel: Andere ondernemers (beter) leren kennen
Entree: 10 euro, drankjes zelf betalen; buffet 15 euro
 
 
Kleinschalig maar chique
Een netwerkborrel die écht bedoeld is voor kleine ondernemers. Dit keer zijn er 25 mensen op af gekomen. Pauline de Boer, blogger bij De Zaak, is een van de organisatoren. "Dit is de eerste borrel met een vernieuwde opzet." zegt ze. "Vorig jaar was er namelijk te weinig belangstelling, het is nu allemaal wat chiquer. We willen het kleinschalig houden, met maximaal 50 ondernemers. Zo leren mensen elkaar echt kennen, dat is onze bedoeling." Toch is ook vandaag weer 40 procent van de aanwezigen 'nieuw'. De sfeer is vriendelijk en open.
 
 
 
Organisator Pauline de boer: "We willen de netwerkborrel graag kleinschalig houden."
 
 
 
Hans de Groot is al tien jaar zelfstandig ondernemer. "Sinds ik die keuze heb gemaakt, viel de stress van in loondienst werken van me af."
 
 
 
Irma de Groot: "Ik doe graag kennis op door middel van netwerken."
 
 
Haagsche Business Club
Lancering Keurmerk Sociale Onderneming
 
Waar: Zuiderstrandtheater Scheveningen
Wanneer: 15 x per jaar
Aantal bezoekers: 100
Doel: actief verbinden van leden
Entree: gratis, maar normaal alleen voor leden
 
 
Hart voor de samenleving
Op woensdag 20 mei is het Keurmerk Sociale Onderneming gelanceerd. Dit gebeurde in het Zuiderstrandtheater in Scheveningen. Initiatiefnemer André Visser reikte samen met de jonge voetballers van ADO Den Haag het keurmerk uit aan vier innovatieve bedrijven. Ondernemingen die aan Sociaal Ondernemen doen, denken niet alleen aan geld, maar ook aan de samenleving.
 
 
 
Organisator Raymon Geldof ontvangt de gasten.
 
 
 
André Visser: "Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen wordt gezien als een plicht, maar Maatschappelijk Betrokken Ondernemen is een keuze."
 
 
 
Richard Bron: "Je ziet steeds dezelfde mensen, waardoor je een band met ze opbouwt. Deze band zorgt er op termijn voor dat ze jou iets gaan gunnen. Deze gunfactor is belangrijk."
 
 
 
Annelies Koster: "Je moet iedereen een beetje aan je binden. Als mensen je aardig vinden, dan krijg je de klus."
 
 
Ook jouw borrel terugzien in De Zaak? Mail naar rondjevan@dezaak.nl

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming