Al een breedbeeld op kantoor? Veel extra's voor weinig kosten

Van tekst naar beeld is een van de trends dit jaar. Video speelt een steeds belangrijker rol in het zakenleven: multimediale presentaties zijn aan de orde van de dag. Hoogste tijd voor een breedbeeldscherm op kantoor.
Al een breedbeeld op kantoor? Veel extra's voor weinig kosten

Naast de functionele waarde die een tv op kantoor kan hebben, draagt die ook bij aan de werksfeer. Is dit een onnodige kostenpost of een logische extensie van de reguliere media en communicatiediensten? Providers bieden er steeds interessantere abonnementen voor aan. Met de laatste ontwikkelingen in het zogenaamde ‘quad play' hoeft het ook niet heel veel extra te kosten, echter zijn er maar enkele aanbieders waar ondernemers terecht kunnen voor een 4-in-1 pakket.

Internetproviders en telecomaanbieders, ze zijn allemaal op zoek naar de ‘heilige graal' voor allerlei geïntegreerde online diensten. Dat is jarenlang 'triple play' geweest: voice, video en data. Daar komt nu langzaam quad play voor in de plaats: triple play met mobiel, ook wel de ‘Fantastic Four'.

 

In het buitenland lijkt dit zich reeds een stap verder ontwikkeld te hebben. Hoewel de meningen zijn verdeeld over de mobiele uitbreiding van het vaste alles-in-1 pakket zijn er bedrijven die deze stap inmiddelds succesvol hebben gezet. TalkTalk Group, een telecombedrijf in het Verenigd Koninkrijk, introduceerde in de loop van 2014 de 4-in-1-formule met breedband, mobiel, glasvezel en televisie en aanschouwde haar grootste groei oot.

 

"We zijn heel enthousiast over de toekomst van quad play", vertelt Dido Harding, directeur van TalkTalk. "Het strategisch voordeel is groot in een segment dat grote veranderingen ondergaat."

Multimediale presentaties, sport, evenementen
Uit onderzoek van Telecompaper bleek vorig jaar dat 74 procent van de consumenten overweegt om quad play te nemen als daar prijsvoordelen tegenover staan.
Ook voor zakelijk gebruik is dit een interessante ontwikkeling. Je kunt internet en telefonie natuurlijk zien als primaire behoeftes, maar ook de televisie is tegenwoordig niet meer uit het kantoor weg te denken. Denk hierbij aan multimediale presentaties, maar bijvoorbeeld ook aan het gebruik bij een EK voetbal (2016 in Frankrijk), de Tour de France, Wimbledon of de Olympische Spelen.

Aanbieders

Momenteel zijn er in Nederland een handjevol providers die een vorm van quad play aanbieden, echter is Stipte (dat tot vorig jaar Scarlet heette) de enige aanbieder die de vier diensten daadwerkelijk onder één bundel aanbiedt. KPN geeft haar klanten de mogelijkheid een mobiel abonnement aan het alles-in-1 pakket te koppelen. Ook Telfort geeft een ‘CombiVoordeel' wanneer de klante zowel een mobiel als tv abonnement bij de provider afneemt.

Ontwikkeling
De markt is flink in beweging en concurrentie komt vanuit verschillende hoeken. Zo kondigde kabelmaatschappij UPC eind 2014 aan ook mobiele bundels aan te gaan bieden en lanceerde telecomprovider Vodafone een nieuwe alles-in-een service onder de naam 'Vodafone Thuis'.

Nederland volgt hiermee langzaam de Britste markttrends, echter blijft het nog de vraag of quad play ook echt zal doorbreken in Nederland. De focus van de meeste aanbieders ligt momenteel op de uitbreiding van glasvezelverbindingen. In ieder geval zal de diversificatie ten goede komen van de (zakelijke) consument, die meer aanbod krijgt in zowel de mobiele- als de alles-in-1-markt.

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming