Leer voelen met je hersenen: de ROI-shift in 2018!

Van return on investment naar return on involvement
Om te overleven, moet je op de hoogte blijven van wat de markt doet en echt connected zijn. Inspiratie ophalen is dan ook essentieel! Maar waar?  Maak een roadmap en weet waar je naar toe gaat. En wat je links laat liggen. Het internet is een mooie bron maar LIVE weer eens luisteren geeft vaak net even dat beetje meer. En lezen natuurlijk! Niet alleen op 't web maar ook met een boek op je schoot of stretcher. Het is wetenschappelijk bewezen dat je dan het meest opneemt. Tenminste als je je filter open zet om te willen leren.
Leer voelen met je hersenen: de ROI-shift in 2018!

In Nederland wordt (gelukkig) steeds meer georganiseerd voor ondernemers en door ondernemers. Maar hoe zet je je filter op scherp en weet je de krenten uit de pap te kiezen. Mijn advies om 2 á 3 keer per jaar zeker naar buiten te gaan. Maar wees wel kritisch waar je naar toe gaat. Het is geen tijdverdrijf of gezellig kopjes koffie drinken. De vraag is dan: ga ik naar 'De week van de Ondernemer' of juist naar de "Business-Boost"? Investeer ik in een training in de "Psychologie van het Overtuigen' of ga ik naar het seminar van 'De Zaak'? Of laat ik mij verleiden door die aardige dame van het call center die mij zegt speciaal te bellen namens MKB-Nederland voor het grootste ondernemers gala van het land. Mijn advies: ga naar het seminar waar u per direct uw voordeel mee kan doen. Vaak zijn het de onverwachte TED achtige presentaties die je echt raken. Waarbij je denkt: dat ga ik meteen toepassen bij mijn klanten. Want alles draait om klanten contact. Je beste 'amigo' is daarbij je imago. En dat moet je anno nu actief managen.

 

Maak echt contact!

Ga je klanten weer eens behandelen op de manier zoals je nu de loper uitrolt voor een prospect!  Behandel dit najaar daarom je bestaande klant (maar eigenlijk iedere klant) alsof hij voor de eerste keer binnenkomt. Of het nu in de winkel is of online. Versla de service tijd. Laat voelen dat je graag wilt... En volg je intuïtie. Jij vindt dat ook prettig om te ervaren al je ergens als klant binnenkomt, toch? Zie klanten niet als een transactie! Er wordt niet meer gesproken worden over ROI als return on investment, maar als return on involvement. Dat is de ROI shift. 

Leer daarom voelen met je hersenen en luisteren met je hart! Met echte EQ! Stop met dat academische IQ gewauwel, ondernemen doe je op je gevoel. De meeste ondernemers hebben hun verstand een veel te grote rol gegeven. Je doet het beste zaken op intuïtie. Luister naar je inner voice. Door niet eindeloos over beslissingen na te denken, heb je meer tijd om te ondernemen. Echt, je intuïtie is verstand met haast. Daarmee geef je jezelf veel meer lol in je werk. Dat is van levensbelang, voor jezelf en voor je omgeving. Als je te lang hetzelfde doet, word je als ondernemer sleets. Je handelt op routine, waardoor je te veel tijd hebt om over onbenullige zaken na te denken. Door lang wikken en wegen wordt niet per se een betere keuze gemaakt. Het is daarom van belang om jezelf en je bedrijf te blijven vernieuwen. Dat durft niet iedereen. Maar het is heel simpel. Daar kom je achter als je 2 tot 3 maal per jaar een middag cq avond vrijmaakt voor nieuwe input.

 

Energiek 2018 in!

Door energie uit te stralen, ervaren klanten dat je lol hebt in je werk. Dat is belangrijk, want als ze denken dat je hen beschouwt als een verplicht en routineus nummertje, haken ze af bij de eerste de beste gelegenheid. Die nieuwe creativiteit is aanstekelijk. Klanten waarderen het en je krijgt de volgende stap van ROI: return on ideas. Die leidt altijd tot een beloning, de reward on ideas. Je hebt EEC in je DNA nodig. Energie, enthousiasme en creativiteit. En een portie lef met daaraan gekoppeld: Actie!  Action is the foundational key to all success, zegt Pablo Picasso. 

Je krijgt zo de volgende stap naar business happiness . Een moment waarbij alles goed staat en goed gaat. Je verhaal klopt, je product ook. En jij bent de vleesgeworden belofte die dit alles teweeg brengt. Dit is want-marketing. Klanten willen dat.......

Dus wat ga jij doen om jezelf wanted te maken? Ideeën verkopen, cijfers zonder idee niet. Veel plezier en wellicht tot snel...

De wereld is zijn werkterrein (Orlando, NY, LA, Perth, Kaapstad, Milaan, Davos). René Boender is als brain-agent betrokken bij de meest uiteenlopende projecten van zeer

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming