Welke online kanalen kies ik voor mijn onderneming?

Advertorial
Er gaat bijna niets zo snel als de ontwikkelingen in de online wereld. Niet alleen qua technologie buitelen de nieuwe uitvindingen over elkaar heen, maar ook qua online kanalen krijg je steeds meer keus. Hoe bepaal je welke online kanalen je voor jouw onderneming inzet?
Welke online kanalen kies ik voor mijn onderneming?
Je kunt proberen om overal aan mee te doen. Een gave website, een must-read nieuwsbrief, het laatste nieuws verspreid je via Facebook, adverteren op Google en de allerleukste blogs.. Als je deze strategie volgt, word je waarschijnlijk knettergek. Niet alleen ontbreekt het je aan tijd, maar door alles een beetje te doen heb je nergens echt tijd voor.
 

Keuzes, keuzes, keuzes... Ook als het om online kanalen gaat

Eigenlijk werkt het met online kanalen net als met jouw ondernemersleven. Je moet keuzes maken. Je stopt tijd en aandacht in de dingen die je hebt uitgekozen, want alleen dan kun je goed werk leveren en uiteindelijk groeien. Dat is met online kanalen niet anders. Hieronder een aantal kanalen waar je uit kunt kiezen met mogelijke toepassingen voor deze kanalen.
  • Website: Zorg voor een goede website. Een website is meer dan een online visitekaartje. Potentiële klanten willen hier alvast een indruk krijgen van het bedrijf waar ze mogelijk zaken mee gaan doen. Laat dus meer zien dan alleen je contactgegevens.
  • Nieuwsbrief: Met een regelmatige nieuwsbrief houd je mensen op de hoogte van het laatste nieuws, acties en andere wetenswaardigheden rond je bedrijf. Vaak schrijven potentiële klanten zich hier zelf voor in en zijn ze dus al geïnteresseerd. Maak hier gebruik van.
  • Blogs: Dit zijn artikelen over je bedrijf. Deze kun je zelf schrijven, maar je kunt hier ook je bedrijf van verschillende kanten laten zien. Bijvoorbeeld door de ogen van de directeur, iemand die veel bij de klant over de vloer komt en iemand die achter de schermen actief is. Zo kun je potentiële klanten meenemen in jouw bedrijfswereld. Vlogs dienen hetzelfde doel, maar dit zijn video’s in plaats van geschreven artikelen.
  • Google: De bekendste zoekmachine. Hier vullen miljoenen mensen dagelijks een zoekopdracht in. Hier wil jij dus ook gevonden worden! Dit doe je door goede SEO (Search Engine Optimization) toe te passen, gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf en eventueel ook te adverteren op Google.
  • Social Media: De keuze op het gebied van social media is momenteel reuze. Elk medium heeft een andere doelgroep en je kunt ze dan ook op verschillende manieren inzetten. Kijk welke vorm van social media bij jouw onderneming past. Meer is in dit geval niet altijd beter. Social media kost tijd en aandacht, maar helpt jou, als je actief bent, een relatie op te bouwen met je (potentiële) klant.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de online kanalen die je in kunt zetten. Wil jij meer weten over de online kansen voor jou als ondernemer of over deze online kanalen? Download dan het gratis whitepaper ‘Meer omzet met online ondernemen’.

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming