Waar breng je je 'werken bij'-pagina onder?

Wil je de beste nieuwe medewerkers aannemen, dan moet je je bedrijf op een aantrekkelijke manier presenteren. Steeds meer bedrijven richten dan ook een 'werken bij'-pagina of -site in in plaats van alleen een vacaturepagina. Maar wat is de handigste manier om dat te doen? Een subdomein (werkenbij.mijnbedrijf.nl), een subfolder (mijnbedrijf.nl/vacatures) of toch een .jobs-domein (mijnbedrijf.jobs)?
Waar breng je je 'werken bij'-pagina onder?

Een 'werken bij'-site is een webpagina of zelfs een complete microsite waarop je je vacatures plaatst en je bedrijf zo aantrekkelijk mogelijk presenteert. Talentvolle mensen zijn schaars en die potentiële medewerkers hebben het dan ook voor het kiezen. Je kunt nog zo'n interessante vacature met een prachtig salaris bieden, de cultuur van je bedrijf is voor veel sollicitanten minstens zo belangrijk. Zo'n pagina of microsite is dan een ideaal middel om uit te stralen hoe het is om bij jouw bedrijf te werken. Met behulp van verhalen van medewerkers (als blog of als filmpje), een virtuele rondleiding door het bedrijf en natuurlijk de informatie als actuele vacatures en je adresgegevens op Google Maps schets je zo een compleet beeld van je bedrijf, de carrièremogelijkheden, de cultuur en de mogelijkheden.

Subdomein of subfolder?

Goed, je hebt besloten dat je meer wilt dan alleen een vacaturepagina Waar ga je je 'werken bij'-gedeelte dan onderbrengen? Vaak zie je dat bedrijven voor een speciaal subdomein kiezen, zoals werkenbij.mijnbedrijf.nl. Dat staat professioneel en je geeft ermee aan dat je echt om je werknemers geeft en dat werving van mensen serious business is.

Toch heeft een subdomein ook nadelen ten opzichte van een subfolder, zoalsmijnbedrijf.nl/werkenbij of mijnbedrijf.nl/vacatures. In de eerste plaats kost een subdomein meer tijd en werk om een compleet nieuwe site in te richten. Maar bovenal is het voor je vindbaarheid in zoekmachines (SEO) minder gunstig.

Gebruik je subfolders, dan wordt de score van je rankingverdeeld over je hele website. Plaatst iemand een link naar een pagina op je site, dan stroomt er ook waarde door naar andere pagina's binnen het domein. De kans dat mensen bij jouw site terechtkomen, wordt als geheel dus groter. Een site met een subdomein ziet Google als een losstaande site, die dus zijn score in de zoekresultaten opnieuw moet verdienen.

Eigen domein of .jobs-extensie

Sommige bedrijven pakken echt uit en hebben een compleet eigen domein voor wie geïnteresseerd is in een baan. Het registreren van een domeinnaam is natuurlijk zo gedaan en het staat professioneel: werkenbijmijnbedrijf.nl. Veel grotere organisaties maken er gebruik van. Heb je een wat kleiner bedrijf, dan zul je die neiging waarschijnlijk niet zo snel hebben. Ook al om de eerder aangehaalde reden dat je bij een nieuwe site weer extra je best moet doen om in Google goed te ranken.

Dan is een specifieke domein extensie zoals .jobs, .work of .career misschien een betere optie. Dat kan zeker interessant zijn wanneer je internationaal opereert en wereldwijd naar mensen zoekt. Het .jobs-domein is nog relatief nieuw, maar wordt wel steeds meer gebruikt.

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming