MKB Trends: wat speelt er in 2015?

Net als voorgaande jaren presenteert de Dutch Network Group, het bedrijf achter De Zaak, de trends voor 2015. Waar moet u in ondernemersjaar 2015 rekening mee houden? Wij zetten de vier belangrijkste trends voor ondernemers voor u op een rij.
MKB Trends: wat speelt er in 2015?

Wat zijn de ontwikkelingen voor ondernemers in 2015? Wij zetten een viertal trends op een rij waar u gewoonweg niet omheen kunt. Ook kunt u het whitepaper MKB Trends 2015 gratis downloaden. 

De vier belangrijkste ondernemerstrends in 2015:

1. Van schaarste naar overvloed
Van de zeven miljard mensen in de wereld zijn er drie miljard verbonden via internet. Een ongelofelijke hoeveelheid mensen, terwijl er tegelijkertijd een schaarste is aan grondstoffen. Wat als we op een andere manier zouden denken? Denk in overvloed in plaats van schaarste. Al die mensen vormen een flexibele schil aan kennis en personeel. Grondstoffen die schaars zijn worden vervangen door materiaal waar er genoeg van is. Van papier van hout naar papier van steen, van katoen naar bamboe, plastic van distels en afval dat zo grondstof wordt.
Lees het artikel »

2. Van privacy naar vertrouwen als betaalmiddel
Consumenten laten steeds meer persoonlijke informatie achter op het internet en zijn tegelijkertijd bezorgd over hun privacy. De ondernemer die het vertrouwen van die consument weet te winnen heeft de toekomst. Alles draait om vertrouwen. Denk aan multinationals als Facebook en Google die steeds meer onder vuur komen te liggen omdat ze data van hun klanten verzamelen en hun privacy schenden. 
Lees het artikel »

3. Van information overload naar connected learning
De technische ontwikkelingen hebben het veel makkelijker gemaakt om te verbinden en te leren van anderen. Dit betekent dat kennis vergaren niet meer voorbehouden is aan school, maar dat iedereen leraar kan zijn. 'Connected learning' is het antwoord op de stortvloed aan informatie die op ons afkomt. Een gemeenschappelijk doel en interesse verbindt, en een leven lang leren wordt zo voor iedereen bereikbaar.
Lees het artikel »

4. Van tekst naar beeld
Foto's, video's, infographics animaties, alles draait in 2015 om visuele communicatie. Tekst is uit, beeld is overheersend. Denk aan YouTube, Instagram of Snapchat. Kinderen leren LOOMbandjes maken via YouTube-video's, de IcebucketChallenge verspreidde zich razendsnel via filmpjes op social media. De halve wereldbevolking deelt foto's en video's via social media, waar en wanneer dan ook. En niet alleen de wereldbevolking, bedrijven doen er hard aan mee. Doen zij dat goed, dan delen fans de video's en beelden, doen ze niet mee, dan verliezen ze de strijd.
Lees het artikel »
 

 

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming