Pinnen via je mobiel met Rabo SmartPin

Speciaal voor kleine ondernemers is er nu Rabo SmartPin. Een nieuwe betaalmethode, waarbij de smartphone of tablet van de ondernemer met behulp van een app en een kaartlezer verandert in een kassa.
Pinnen via je mobiel met Rabo SmartPin

Rabo SmartPin is een betaalbare pinoplossing voor ondernemers met weinig transacties per dag doet, die de klanten toch willen laten pinnen. Zoals Marion Kooter van fouragehandel Willem Kooter in Hazerswoude. Begin dit jaar deed zij mee aan een pilot van de Rabobank, die het smartpinnen dit jaar als eerste bank introduceert.
‘We zijn erg tevreden', vertelt ze. ‘Wij verkopen hooi en stro en leveren aan maneges, bedrijven en particulieren. Enkele mensen willen meteen afrekenen en dat was soms lastig. De chauffeur moest met contant geld onderweg. Dat leverde voor hem extra administratie op. Mensen die op de zaak kwamen betalen, moesten ook eerst bij de bank langs om geld te pinnen. Met Rabo SmartPin werkt dit veel makkelijker.'

Rabo SmartPin werkt eenvoudig. Een kaartlezer voor de pinpas maakt draadloos verbinding met de mobiele telefoon of tablet van de ondernemer met een speciale app. De klant doet de bankpas in de kaartlezer en verricht de pinbetaling. De app houdt ondertussen de dagomzet en de btw netjes bij. Aan het einde van de dag kan de ondernemer een overzicht exporteren naar Excel of zijn boekhoudprogramma.

Het abonnement op Rabo SmartPin kost 10 euro per maand. De app, de huur van de kaartlezer en de service van de bank zijn bij het abonnement inbegrepen. Per transactie wordt 15 cent in rekening gebracht.
Volgens Dick van de Kamp van de Rabobank is het smartpinnen bedoeld om het pinnen voor kleine ondernemers bereikbaar te maken. ‘Een pinterminal kost al gauw een paar honderd euro, los van aansluitkosten en service. Bij Rabo SmartPin zit alles in één abonnement. Het is bovendien een alternatief voor geld overboeken, want dan moet je een klant maar geloven als hij zegt dat hij het bedrag heeft overgemaakt. Bij pinnen is betaling gegarandeerd, omdat de transactie door de bank wordt geaccordeerd.'


De Rabobank gaat de service de komende tijd verder uitbreiden, o.a. met contactloze betalingen en ondersteuning aan multi-users, zodat iemand vanaf een centrale plek de app voor meerdere gebruikers kan beheren.  Rabo SmartPin is online aan te vragen.

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

© 2020 De Zaak B.V.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming