Heeft u een vervangend kentekenbewijs nodig? Ga dan niet naar het postkantoor, want dat heeft geen aanvraagformulieren meer.

Postkantoor overbodig
Als u een vervangend kentekenbewijs nodig heeft, dan moet dat via de website van de RDW. Er worden namelijk geen aanvraagformulieren meer verstrekt via het postkantoor.

Wilt u toch een papieren formulier?
Heeft u geen toegang tot internet, of wilt u om een andere reden toch een papieren versie van het aanvraagformulier?

Dan heeft u de volgende opties:

  • U vraagt het aan bij het Klant Contact Centrum – ofwel de klantenservice – van de RDW. Dat kan op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Telefoonnummer: 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut);

  • U haalt het op bij een van de RDW-keuringsstations;

  • U haalt het op bij de klantenbalie van de RDW in Veendam of Zoetermeer. Deze zijn geopend op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Handelaarskenteken
Voor een vervangend handelaarskentekenbewijs kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de RDW.

Hoe doet u een online aanvraag?
In het artikel Zo vraagt u online een vervangend kentekenbewijs aan leest u precies hoe een digitale aanvraag verloopt en aan welke voorwaarden u moet voldoen. Belangrijk om alvast te weten: u kunt alléén via iDEAL betalen.  

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Pensioen opbouw

Benut jij je vrije jaarruimte maximaal? En hoeveel pensioen moet je eigenlijk opzij zetten? Vraag nu gratis een pensioenberekening, inclusief alle belastingvoordelen, en stel direct al je overige vragen aan onze pensioenexpert.

Lees ook…