Heeft u een vervangend kentekenbewijs nodig? Ga dan niet naar het postkantoor, want dat heeft geen aanvraagformulieren meer.

Postkantoor overbodig
Als u een vervangend kentekenbewijs nodig heeft, dan moet dat via de website van de RDW. Er worden namelijk geen aanvraagformulieren meer verstrekt via het postkantoor.

Wilt u toch een papieren formulier?
Heeft u geen toegang tot internet, of wilt u om een andere reden toch een papieren versie van het aanvraagformulier?

Dan heeft u de volgende opties:

  • U vraagt het aan bij het Klant Contact Centrum – ofwel de klantenservice – van de RDW. Dat kan op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Telefoonnummer: 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut);

  • U haalt het op bij een van de RDW-keuringsstations;

  • U haalt het op bij de klantenbalie van de RDW in Veendam of Zoetermeer. Deze zijn geopend op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Handelaarskenteken
Voor een vervangend handelaarskentekenbewijs kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de RDW.

Hoe doet u een online aanvraag?
In het artikel Zo vraagt u online een vervangend kentekenbewijs aan leest u precies hoe een digitale aanvraag verloopt en aan welke voorwaarden u moet voldoen. Belangrijk om alvast te weten: u kunt alléén via iDEAL betalen.  

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…

Tankpas
Nieuwe trend: vrouw in private lease auto
Bijtellingsregels 2016: Blijf de zware klap voor!
Zo werkt een ritregistratie

Lees ook…