De manier waarop we ons leven inrichten, verandert steeds meer. De mogelijkheden daartoe hebben we zelf gecreëerd, de noodzaak ertoe wordt door de omstandigheden afgedwongen. Als het jaar 2020 ons iets heeft geleerd, dan is het wel dat online werken een oplossing biedt voor veel problemen. Eigenlijk wisten we dat al veel langer, maar we sloten onze ogen er nog te vaak voor. Hoe ver bent u als ondernemer in het realiseren van de ideale werkplek voor de toekomst?

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

Efficiënter en overzichtelijker

Gaan grote kantoorgebouwen uiteindelijk tot het verleden behoren? Het zou zomaar kunnen! Het lijkt een kwestie van tijd te zijn voordat grote bedrijven ervan doordrongen raken dat ze met veel minder middelen hetzelfde rendement kunnen behalen door hun medewerkers vanuit huis te laten weten. Want zolang je een internetaansluiting en een goede computer hebt, ben je spekkoper. Het maakt niet uit waar je bent en het maakt niet uit wanneer je werkt. Zolang je maar doet wat er van je verwacht wordt. Voor een gemiddeld bedrijf betekent dit dat heel wat kantoorplaatsen kunnen verdwijnen. Bedrijfspanden kunnen compacter en dus efficiënter en overzichtelijker worden gemaakt. Minder investeringskosten, dus een hogere winstmarge. Top!

Voordelen van online werken

Door gebruik te maken van een online werkplek zorg je op relatief eenvoudige wijze voor flexibiliteit in je organisatie. Je hebt geen last van ingewikkelde ICT-vraagstukken, want alles speelt zich af in de cloud. Investeren in online werkplekken is relatief goedkoop. Daar komt nog eens bij dat het voor de onderneming meer mogelijkheden biedt op het controleren van de bedrijfsprocessen. Je kunt er bijvoorbeeld heel simpel voor zorgen dat het uitgezette informatiebeleid stipt wordt nageleefd. Je maakt bovendien een einde aan het voortdurend heen en weer sturen van documenten, omdat alle collega’s direct toegang hebben tot de documenten die ze nodig hebben.

Indirecte voordelen

Afgezien van de bovenstaande voordelen zijn er nog een aantal neveneffecten die ook zeker niet mogen worden vergeten. Het aanbieden van online werkplekken heeft een positieve invloed op de mate waarin het bedrijf in staat is om personeel aan zich te binden. Ook vergroot het de mogelijkheden tot samenwerking met andere bedrijven, want gekoppelde systemen zijn vaak eenvoudig te realiseren. Ga je als ondernemer niet voldoende mee in deze nieuwe ontwikkelingen, dan zul je uiteindelijk wellicht de concurrentiestrijd gaan verliezen. In dat licht bezien is de online werkplek alleszins een overweging waard.

Tip! Essentiële (of handige) ondernemerszaken: Bedrijfsverzekeringen (zoals bijvoorbeeld een beroepsaansprakelijkheidsverzekering), een boekhouder of belastingadviseur die je helpt met jouw administratie en/of belastingaangiftes, incassobureau inschakelen voor je openstaande facturen, een professionele website laten maken of een gratis tankpas via De Zaak afsluiten.

Gerelateerd lezen:
Organiseren van bedrijfshulpverlening

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
De verschillen tussen zakelijke laptops en consumentenlaptops zitten vooral in de specifieke eisen waaraan de apparaten bij zakelijk gebruik moeten…