Krijgt u bezoek over de vloer en heeft u niet direct tijd voor ze? Zorg er dan voor dat ze snel weten waar ze aan toe zijn. Met eenvoudige middelen stelt u ze al op hun gemak. Een aantal tips.

Bezoeker allergisch voor wachten
Bezoekers van bedrijven en instellingen hebben een hekel aan onnodig lang wachten en het gevoel niet welkom te zijn. Ze willen, kortom, niet aan hun lot overgelaten worden.

Uit onderzoek is gebleken dat onnodig lang wachten nog steeds de grootste ergernis is, gevolgd door een receptioniste die het te druk heeft met andere zaken en de bezoeker als nummer behandelt.

Tijd en kwaliteit anders beleefd
Opvallend is het verschil in hoe de wachttijd wordt ervaren. Bezoekers schatten deze gemiddeld op twaalf minuten, receptionisten en medewerkers op slechts vijf minuten.

Ook over de kwaliteit van de ontvangst wordt verschillend gedacht. De grote meerderheid van de receptionisten – 90% maar liefst – gelooft dat bezoekers tevreden zijn over de ontvangst. In werkelijkheid is dat slechts 57%.

Hoe valt u wel in de smaak?
Wat moet u dan doen om in de smaak te vallen? Een dure inrichting met mooie bloemstukken en lekkere luxe stoelen?

Nee hoor, u hoeft niet moeilijk te doen en zeker niet met geld te smijten.

De ‘menselijke factor’ is veel belangrijker: een vriendelijke receptioniste en een kopje koffie worden namelijk het meest op prijs gesteld. Betere voorlichting over hoe lang moet worden gewacht, helpt eveneens.

En voldoende parkeerplek, dat ook.

.
Beleggen in vastgoed is een langetermijnbelegging. Benieuwd wat jouw opties zijn? Lees meer in de brochure. Prognose gemiddeld jaarrendement over 7 jaar: 8,1%.
Zakelijke autoverzekering
Uitgebreide dekking, een uitstekende service en extra exclusieve collectieve korting via De Zaak. Benieuwd hoeveel jij kan besparen?
Lees ook…
De gemiddelde klant bestaat niet. Ze zijn er in alle soorten en maten. Nieuwe, klagende, surfende, goede. Wat is de beste benadering per klantgroep?…
Wie een bedrijfsruimte huurt, krijgt met een heleboel dingen te maken. Van een huurcontract tot wettelijke regels en andere rechten en plichten, die…
Wanneer je gaat starten met ondernemen is het verstandig om te beginnen bij het bepalen van de basis van je bedrijf: de rechtsvorm. Maar waar moet je…