Krijgt u bezoek over de vloer en heeft u niet direct tijd voor ze? Zorg er dan voor dat ze snel weten waar ze aan toe zijn. Met eenvoudige middelen stelt u ze al op hun gemak. Een aantal tips.

Bezoeker allergisch voor wachten

Bezoekers van bedrijven en instellingen hebben een hekel aan onnodig lang wachten en het gevoel niet welkom te zijn. Ze willen, kortom, niet aan hun lot overgelaten worden.

Uit onderzoek is gebleken dat onnodig lang wachten nog steeds de grootste ergernis is, gevolgd door een receptioniste die het te druk heeft met andere zaken en de bezoeker als nummer behandelt.

Tijd en kwaliteit anders beleefd

Opvallend is het verschil in hoe de wachttijd wordt ervaren. Bezoekers schatten deze gemiddeld op twaalf minuten, receptionisten en medewerkers op slechts vijf minuten.

Ook over de kwaliteit van de ontvangst wordt verschillend gedacht. De grote meerderheid van de receptionisten – 90% maar liefst – gelooft dat bezoekers tevreden zijn over de ontvangst. In werkelijkheid is dat slechts 57%.

Hoe valt u wel in de smaak?

Wat moet u dan doen om in de smaak te vallen? Een dure inrichting met mooie bloemstukken en lekkere luxe stoelen?

Nee hoor, u hoeft niet moeilijk te doen en zeker niet met geld te smijten.

De ‘menselijke factor’ is veel belangrijker: een vriendelijke receptioniste en een kopje koffie worden namelijk het meest op prijs gesteld. Betere voorlichting over hoe lang moet worden gewacht, helpt eveneens.

En voldoende parkeerplek, dat ook.

Lees ook…
De maximale onbelaste reiskostenvergoeding is in 2023 verhoogd van € 0,19 naar € 0,21 per kilometer. En in 2024 stijgt de onbelaste…
Succesvol ondernemen begint pas écht als de eerste orders of opdrachten binnenstromen. Daar zijn natuurlijk klanten of opdrachtgevers voor nodig. Maar…
2023 belooft geen makkelijk jaar te worden voor ondernemers. Dat concluderen economen van drie grootbanken. Maar hoe verschillen de economische…
Te vaak geef je als ondernemer geld uit aan dingen die niet noodzakelijk zijn. Bijvoorbeeld aan dure softwarepakketten, abonnementen of zakelijke…
i.s.m.
Indien je als ondernemer een winst maakt die snel stijgt of je wilt geen aansprakelijkheid dragen voor je onderneming, is het verstandig om een bv op…
Veel mensen halen hun schouders op als zij weer eens een boete wegens verkeerd parkeren aantreffen. Zij berusten in hun lot, maar dat is niet altijd…