Krijgt u bezoek over de vloer en heeft u niet direct tijd voor ze? Zorg er dan voor dat ze snel weten waar ze aan toe zijn. Met eenvoudige middelen stelt u ze al op hun gemak. Een aantal tips.

Bezoeker allergisch voor wachten

Bezoekers van bedrijven en instellingen hebben een hekel aan onnodig lang wachten en het gevoel niet welkom te zijn. Ze willen, kortom, niet aan hun lot overgelaten worden.

Uit onderzoek is gebleken dat onnodig lang wachten nog steeds de grootste ergernis is, gevolgd door een receptioniste die het te druk heeft met andere zaken en de bezoeker als nummer behandelt.

Tijd en kwaliteit anders beleefd

Opvallend is het verschil in hoe de wachttijd wordt ervaren. Bezoekers schatten deze gemiddeld op twaalf minuten, receptionisten en medewerkers op slechts vijf minuten.

Ook over de kwaliteit van de ontvangst wordt verschillend gedacht. De grote meerderheid van de receptionisten – 90% maar liefst – gelooft dat bezoekers tevreden zijn over de ontvangst. In werkelijkheid is dat slechts 57%.

Hoe valt u wel in de smaak?

Wat moet u dan doen om in de smaak te vallen? Een dure inrichting met mooie bloemstukken en lekkere luxe stoelen?

Nee hoor, u hoeft niet moeilijk te doen en zeker niet met geld te smijten.

De ‘menselijke factor’ is veel belangrijker: een vriendelijke receptioniste en een kopje koffie worden namelijk het meest op prijs gesteld. Betere voorlichting over hoe lang moet worden gewacht, helpt eveneens.

En voldoende parkeerplek, dat ook.

Lees ook…
i.s.m.
Elektrisch rijden is sterk in opkomst en ook steeds meer ondernemers kiezen voor een elektrisch voertuig. Dat is duurzamer en je profiteert nu nog van…
Als ondernemer kun je je verdiende geld op verschillende manieren besteden. Bijvoorbeeld door te investeren in je bedrijf om door te groeien. Of…
i.s.m.
Als ondernemer heb je de keuze of je een particulier of zakelijk mobiel abonnement afsluit. In dit artikel vind je zes redenen om voor een zakelijk…
Je wilt je naamsbekendheid vergroten, maar hebt het budget niet? Met een beetje creativiteit verzin je heel wat manieren die weinig kosten en toch heel…
De maximale onbelaste reiskostenvergoeding is in 2023 verhoogd van € 0,19 naar € 0,21 per kilometer. En in 2024 stijgt de onbelaste…
De ene crisis is nog maar net voorbij of de andere doet zich alweer voor. Veel ondernemers worden hard getroffen door de sterke inflatie. Niet alleen…