Een goede reclametekst schrijven is een vak apart. Toch hoef je niet voor elke tekst een copywriter in te schakelen. Met deze tips schrijf je zelf een boodschap die aanslaat bij jouw klanten.

Inhoudsopgave

5 tips om een pakkende reclametekst te formuleren en meer resultaat met campagnes te behalen.

Tip 1: Zorg voor een goede kopregel

Een goede kopregel in een advertentie is misschien wel het allerbelangrijkst. Hiermee maak je mensen nieuwsgierig en zet je direct aan tot actie: koop het product, vraag een offerte aan. Maak het urgent: de klant moet er meteen iets mee doen. Gebruik woorden als ‘nu’, ‘nieuw’, ‘gratis’, ‘maatwerk’, ‘bijzonder’ en ‘eenmalig’.

Tip 2: Gebruik korte zinnen

In reclameboodschappen, en zeker in een webadvertentie, zijn lange zinnen uit den boze. Een zin van meer dan tien woorden is al te lang. Heb je moeite om korte zinnen te maken? Dit is een goede tip: als er veel komma’s in een zin staan, dan is deze vaak op te splitsen in meerdere aparte zinnen.

Tip 3: Benoem het voordeel

Vaak worden advertenties gebruikt om zeer uitgebreide informatie te geven over het productaanbod. Terwijl het veel effectiever is om kort het klantvoordeel te noemen. Als je boeken verkoopt, noem dan niet alle titels die in de aanbieding zijn. Beter is: ‘profiteer vandaag van 15% korting op alle jeugdromans’. In online advertenties leidt dit potentiële kopers direct naar de website.

Tip 4: Gebruik een ‘pay-off’

Een ‘pay-off’ is een slagzin, de slotregel van je advertentietekst. Hiermee kun je nog eens benadrukken waar jouw bedrijf garant voor staat. Voorbeelden van bekende merken zijn ‘Interpolis. Glashelder’, ‘Wast een berg, kost een beetje’ en ‘Ik wil Bolletje’.

Tip 5: Laat je tekst altijd door iemand controleren

Als je enige tijd bezig bent geweest met een reclametekst, word je ‘blind’ voor je eigen fouten. Iemand die de advertentie voor het eerst ziet, ziet fouten veel eerder. Laat de teksten dus altijd even controleren om dit soort missers te voorkomen.

De Zaak Magazine is terug
Ter ere van ons 30 jarig jubileum brengen we het vertrouwde De Zaak Magazine weer tot leven, mits 2000 ondernemers zich aanmelden. Doe jij ook mee?
Ook praktische tips in je mailbox?
Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief en ontvang de nieuwste artikelen, gratis whitepapers en handige tips en tricks voor ondernemers.
Lees hier ons Privacy statement
Lees ook…
Je hebt een geniaal concept bedacht en wilt starten als ondernemer. Het plan ligt er en je bent klaar voor de inschrijving bij de Kamer van Koophandel….
Wie een pand zoekt om zijn bedrijf te vestigen heeft de keuze om te kopen of te huren. Als je bereid bent om een investering te doen, zeker weet dat je…
Bij het oprichten van een BV komt veel kijken. Vandaar dit handige stappenplan, waarin alle stappen die je moet doorlopen als je een BV wilt opzetten…