Na een moeilijke crisistijd waar fysiek winkelen niet mogelijk was, lanceert Vodafone Business samen met het high-end sneaker label Mercer Amsterdam een unieke virtuele ervaring voor consumenten. Door de nieuwe volumetric videotechniek te combineren met het snelle 5G-netwerk creëren ze voor klanten een manier om waar dan ook ter wereld producten te bekijken in 3D.

Een technologische gamechanger

De volumetrische video is een echte gamechanger op het gebied van motion capturing. De nieuwe videotechniek is op dit moment de enige manier om menselijke bewegingen en emoties vast te leggen in 3D. Deze innovatieve manier van videomarketing werd als eerste ingezet bij de fashion campagne van het high-end sneaker label Mercer Amsterdam in samenwerking met Vodafone Business. 

In een greenscreen dome zijn 34 camera’s geplaatst, om de modellen (gekleed in de collectie van Mercer Amsterdam) van ieder perspectief te filmen. Gezamenlijk creëren deze videobeelden een virtuele 3D omgeving, waarmee het de kijker mogelijk wordt gemaakt om vanuit iedere hoek de streetwear en sneakers te bekijken. Pim Dresen, eigenaar Mercer Amsterdam, legt uit: “Mensen kunnen de producten zien op hun telefoon. Je kan er omheen lopen en kijken hoe het zit. Hoe zitten de mouwen? Hoe zit het met de schouders?”. 

Niet alleen krijgen klanten hiermee de kans om op een levensechte manier in contact te komen met de collectie, maar ondernemers krijgen de kans om een unieke klantervaring te realiseren. “Deze nieuwe manieren van producten presenteren, zoals met volumetric video, zal de interactie met de klant verder veranderen. Ondernemers kunnen hun winkelervaring verbeteren of juist de online aanwezigheid van het bedrijf”, vertelt Martijn van Lieshout, Directeur marketing zakelijke markt bij VodafoneZiggo.

Grote capaciteit en grote snelheid

Volumetric video bestanden zijn hele grote bestanden, waarbij een stabiel en snel netwerk essentieel is. “Door 5G-technologie is er voldoende snelheid en capaciteit zodat smartphones van consumenten deze vormen van content makkelijk kunnen afspelen. De volumetric techniek is een voorbeeld van hoe ons krachtige netwerk ook ZZP’ers en klein MKB kan helpen bij het bieden van een unieke ervaring voor consumenten”, aldus Martijn van Lieshout.

De 5G-technologie is de nieuwste generatie van mobiel internet. Het netwerk behaald snelheden van 1 Gbit/s en meerdere apparaten kunnen tegelijk verbonden zijn. Dankzij deze features zijn de volumetric video´s in korte tijd te downloaden en bruikbaar voor bedrijven om hun producten op een unieke wijze te laten zien. 

Samen vooruit

Veel ondernemers hebben een zware tijd achter de rug, waar fysiek contact met klanten niet of beperkt mogelijk was. Met deze campagne wilt Vodafone Business vooral laten zien hoe 5G kansen biedt aan ondernemers, groot en klein. De technieken zullen in de toekomst goedkoper en breder beschikbaar worden. Dit biedt mogelijkheden binnen de consumentenmarketing om merken via entertainment aan klanten te binden.

Bekijk hieronder de campagne van Vodafone Business en Mercer Amsterdam.

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter