Wilt u weten wat de zwakke kanten van uw bedrijf zijn? Welke externe factoren uw succes nadelig kunnen beïnvloeden? Doe dan jaarlijks een risico-analyse. U kunt dan altijd effectief ingrijpen als dat nodig is. Deze documenten helpen u daarbij.

Breng risico’s in kaart
Ondernemen betekent risico’s nemen, ook in onzekere economische tijden zoals nu. Maar het is wel zo prettig als u die risico’s van tevoren in kaart hebt gebracht, zodat u tijdig maatregelen kunt treffen.

Een risico-analyse, als onderdeel van een SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats)-analyse, geeft zicht op de zwakke punten binnen uw bedrijf en bedreigingen van buiten.

Download hier het document

Risico-analyse »

Het kost niet veel tijd
Eens per jaar de analyse opnieuw uitvoeren is zeker geen overbodige luxe. Veel tijd kost het niet. Maximaal drie uur bent u er, samen met twee of drie collega’s, medewerkers of goede relaties mee bezig.

Vraag niet zomaar iemand om mee te doen. Kies mensen die goed mee kunnen denken over het bedrijf en de markt kennen. Ook een klant waar u een goede band mee heeft, kan van toegevoegde waarde zijn.

Dit levert een risico-analyse op
– Een overzicht met de voornaamste risico’s voor uw bedrijf
– Een inschatting van de kans dat een risico zich voordoet
– De gevolgen voor uw bedrijf wanneer een risico zich voordoet
– Aanzet tot een actieplan om de juiste maatregelen te nemen

Extra downloads: Informatie en agenda
Onderstaande documenten (in Word) kunt u afzonderlijk downloaden. De informatie stuurt u naar de mensen die aan de risico-analyse deelnemen, zodat ze zich kunnen voorbereiden. Volg de agenda voor een efficiënte en effectieve bijeenkomst.

Downloads: uitnodiging en agenda

Informatie voor de bijeenkomst »
Agenda voor de bijeenkomst »

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…