De theorie van Lawrence
De theorie van Lawrence is een van de theorieën die Gijs Huisman toepast wanneer hij kijkt naar de branding van een organisatie. ‘Er zijn vier type drijfveren en met deze theorie wordt er gekeken naar waar mensen intrinsieke en basale motivatie vandaan halen. De vier drijfveren: Acquire: je krijgt energie van het vergaren van bijvoorbeeld spullen. Defend: wat je opgebouwd hebt, wil je beschermen. Bond: je bent graag in connectie met anderen en Learn: je krijgt energie van het constant hebben van nieuwe prikkels. Deze vier drijfveren zitten in ieder mens, maar kunnen niet allemaal dominant zijn. Dat geldt ook voor bedrijven en daar ga ik naar op zoek.’ Meer informatie over drijfveren.
Ben je benieuwd hoe Gijs Huisman zorgt dat jouw bedrijf een lovebrand wordt? Bekijk deze nieuwe aflevering bomvol tips voor ondernemers!
Over Gijs Huisman
Gijs Huisman start in 1998 zijn communicatie-adviesbureau G2O. Inmiddels is de organisatie uitgegroeid tot een brand building agency die ambitieuze organisaties en ondernemers door heel Nederland van dienst zijn. Om een krachtig merk te bouwen gaat G2O samen de organisatie op zoek naar de kracht van het merk. Voor een ijzersterk merk straal je uit wat een organisatie van binnen écht is.
Over Ronnie Overgoor
Welkom op het YouTube-kanaal van 7DTV, het grootste video interviewplatform voor ondernemend Nederland! Van Won Yip tot Pieter Zwart. Van BALR. tot Swapfiets. Ronnie Overgoor gaat in gesprek met spraakmakende, opvallende en inspirerende ondernemers over hun succesverhalen én fuck-ups. Op dit platform vind je meer dan 1000 inspirerende interviews. Gratis en 24 uur per dag on-demand beschikbaar.