Mooie ideeën ontstaan vaak in een ontspannen omgeving, wanneer je samen bent met gelijkgestemden en even lekker jezelf kunt zijn. Aan de stamtafel in de kroeg, de kantine van de voetbalvereniging of thuis aan de keukentafel. Op momenten dat je ervaringen of dromen deelt, onder het genot van een biertje of een glas wijn. Gewoon als ondernemers onder elkaar. Die mooie ideeën schrijf je dan op de achterkant van een bierviltje.

Zo ben ik ooit begonnen met mijn bedrijf, op de achterkant van een bierviltje. Onlangs kwam ik hem nog tegen.

Bijna twee jaar geleden kregen mijn compagnon Stefan Vermeul en ik de kans om De Zaak over te nemen. Ons plan paste op de achterkant van een bierviltje, maar bleek in de praktijk toch wat omvangrijker. In de afgelopen anderhalf jaar hebben wij heel veel geleerd, we hebben veel gelachen en ook wel eens gehuild, omdat het echt even niet ging zoals we hadden gewild.

Die pieken en dalen maken ondernemen zo mooi. Uiteindelijk wil je vooruit, met z’n allen mooie producten maken en diensten leveren. We hebben gedurende de afgelopen twaalf uitgaven van het tijdschrift veel experimenten uitgevoerd, vanuit een strategie, maar ook vanuit onze onderbuik. We zijn op zoek gegaan naar de ziel van De Zaak en kwamen er gaandeweg achter dat het een fantastisch merk is, dat een grote naamsbekendheid en waardering geniet. Tegelijkertijd was het merk te veel verbonden geraakt met alleen het tijdschrift.

Merk
De Zaak is veel meer dan een magazine dat acht keer per jaar bij 130.000 ondernemers op de mat valt. De Zaak is een merk dat onlosmakelijk verbonden is met ondernemend Nederland.

We gaan elke dag naar De Zaak toe, we eten en drinken op De Zaak, we krijgen een kop koffie of een rondje van De Zaak, we hebben een auto van De Zaak, we hebben personeel van De Zaak, we sponsoren de voetbal en de hockey met De Zaak en zijn trots op De Zaak. Dat laatste mag wel eens wat vaker worden gezegd in ons bescheiden Nederland.

Gevoel
Wij zijn trots op De Zaak, in het woord “trots” spreekt een gevoel, een emotie, dan wordt het ineens echt. En als het echt wordt, dan raken we de kern van De Zaak. Met die trots zijn we gaan spelen.

De Zaak is onderdeel van het leven van elke echte ondernemer. Het ligt op de stamtafel, het is een inspiratiebron om met elkaar te praten over de onderwerpen die ertoe doen. Het magazine is de verbinding naar www.dezaak.nl, waar we 24 uur per dag als ondernemers onder elkaar ervaringen delen en praten over.

Het nieuwe Magazine De Zaak is een uitgave van de Zaak.nl. De komende maanden gaan we door met de verbouwing van De Zaak, maar we blijven natuurlijk gewoon open. We nodigen jullie uit aan onze stamtafel, praat mee leef mee, droom mee en schrijf je ideeën op de achterkant van een bierviltje. Het is er gezellig, we zijn samen, als ondernemers onder elkaar.

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…