Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
Bier als smeerolie voor je netwerk

Bier als smeerolie voor je netwerk

23 mei 2017

Column Alain Schepers | Bierista

Bier verbroedert. Bij juist gebruik is het smeerolie voor je netwerk. Geen wonder dat we met bierblog Bierista.nl uitkwamen bij het bruine café van De Zaak op de Lage Weide in Utrecht. Al eerder namen we web-tv-programma’s op en waren we aanwezig op MKB Trends in het Experience Center met een eigen bruine kroeg.

Volgende stap in je online uitingen?

Deze week nemen we onze intrek in de bruine kroeg om een live proeverij via Facebook uit te zenden. Dit event is onderdeel van de Week van het Nederlandse Bier. Bier is hip and happening en dat is goed te merken tijdens deze speciale week. Elke dag zijn er tal van activiteiten en in het slotweekend zetten de Nederlandse brouwerijen de deuren open voor publiek.

Bomen en bos

De proeverij in De Zaak is de start van de campagne Dat Smaakt naar Bier. Een offensief van de Brouwers van Nederland om de bierdrinker aan de hand te nemen. Dat is nodig, want de explosieve groei zorgt ervoor dat veel bierdrinkers door de bomen het bos niet meer zien. IPA, Porter, Stout, Russian Imperial Stout, Smoked Porter, Barrel Aged, Geuze … Ben je daar nog?! Precies, je begrijpt wat ik bedoel.

Dat Smaakt naar Bier

Dat Smaakt naar Bier brengt alle soorten bier onder in slechts zes categorieën: Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Rijk & Donker en Intens & Uitdagend. Zo kan ieder aan de hand van zijn of haar smaak zoeken in een categorie die bij hem of haar past. In deze categorieën zijn bierstijlen onder gebracht, zoals Pilsener, Weizen, Bockbier, Witbier, enz.
 
Op Datsmaaktnaarbier.nl worden bieren gekoppeld aan verschillende food-categorieën. Heb je een kipgerecht op de planning staan? Zoek dan op de site naar bijpassende bieren. Gek op pittige en belegen kazen. Dat Smaakt naar Bier adviseert je welke bieren daar bij passen.

Live proeverij

Op vrijdag 19 mei gaven biersommelier Anneke Staals van Mitra en vlogster Frouke van Loo van Bierista.nl een proeverij waarin zes bieren – uit elke categorie één – geproefd werden. Tijdens het proeven gaven de dames praktische tips en werden vragen van kijkers beantwoord. Meekijken is leuker als je zelf de bieren bij de hand hebt. Bij Mitra werden de proefboxen verkocht voor een speciale actieprijs.

Inspiratie

Meekijken levert je gegarandeerd inspiratie op. Gebruik bier ook in je zakelijke gesprekken. Een simpele vraag over bier of een brouwerij levert altijd een goed gesprek op, want bier verbroedert. Kijken dus vrijdag naar dit rondje rondje van De Zaak. Ervaar zelf dat bier ook smeerolie is voor jouw business.

Wat zijn de voordelen van een online marketing bureau?

Met een optimale website indeling, een goede marketing strategie en een professionele uitstraling kan je jouw bezoekers overtuigen van jouw product/dienst. Een succesvolle onderneming is goed te vinden online, laat een positieve indruk achter, zorgt voor terugkerende bezoekers en uiteraard voor klanten.

Nieuw: MijnZaak 2.0 is live!

Focus volledig op je core-business in plaats van alle randzaken. Vanaf nu is er één plek voor al je vragen, juridische documenten en benodigde diensten.

Lees ook…