Aantal online shoppers in 10 jaar verdubbeld

28 juli 2015
Vorig jaar kochten 10,4 miljoen internetgebruikers in Nederland producten en diensten via internet. 7,9 miljoen daarvan mogen frequente online shoppers genoemd worden. Tien jaar geleden waren dat er 'nog maar' 3,9 miljoen. Zo blijkt uit gegevens van het CBS.
Aantal online shoppers in 10 jaar verdubbeld

Volgende stap in je online uitingen?

Grootste groei
De toename van het online winkelen valt ook terug te zien in de online omzet van de detailhandel, die in 2014 ruim elf procent hoger was dan een jaar eerder. Vooral (web)winkels op het gebied van reizen en vakanties hebben daar profijt van, gevolgd door kleding/sportartikelen, online tickets voor evenementen/concerten, boeken en tijdschriften.

Vergeleken met 2013 nam het aantal regelmatige online kopers vooral toe bij levensmiddelen/cosmetica/schoonmaakproducten, telecommunicatie en huishoudelijke artikelen.



Internetbankieren meestgebruikte online betaalmiddel
Internetbankieren wordt door 92% van de online kopers gebruikt om te betalen. De creditcard wordt door vier op de tien ook wel eens gebruikt. Drie op de tien betalen contant of via een bankoverschrijving.

Online shoppen in het buitenland
Bijna een op de drie online kopers heeft in 2014 bij een buitenlandse webshop gewinkeld. En een op de vijf van hen doet dat buiten de EU.

Nederland telt volgens Thuiswinkel.org ongeveer 45.000 webwinkels. Meer dan de helft daarvan heeft echter een jaaromzet van minder dan 100.000 euro volgens de belangenorganisatie van thuiswinkels.

Gratis website scan
Heeft jouw doelgroep je website in beeld? Doe nu de scan en zie meteen de score »

Lees ook:
Nederland loopt achter met e-commerce »
 

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google

Wat zijn de voordelen van een online marketing bureau?

Met een optimale website indeling, een goede marketing strategie en een professionele uitstraling kan je jouw bezoekers overtuigen van jouw product/dienst. Een succesvolle onderneming is goed te vinden online, laat een positieve indruk achter, zorgt voor terugkerende bezoekers en uiteraard voor klanten.

Lees ook…