De komst van internationale marktplaatsen als Amazon en Alibaba naar Nederland lijkt onvermijdelijk. Maar wat is hun impact als ze daadwerkelijk de Nederlandse markt betreden? Kunnen de huidige retailers in ons land meeliften op het succes van de e-commerce giganten of maken deze het hun juist lastiger om te overleven?

Om een duidelijk beeld te geven van de invloed van deze marktplaatsen werkt de Ecommerce Foundation in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en in opdracht van de Global E-commerce Summit aan het rapport The Rise of the Global Marketplaces: How to survive Amazon & Alibaba and the Other Giants. Hierin gaan we dieper in op de geschiedenis en opkomst van de belangrijkste marktplaatsen, hun succesfactoren en verschillende strategieën die andere bedrijven kunnen gebruiken om met partijen als Amazon om te gaan.

Jouw mening
Voor ons onderzoek zijn we op zoek naar de meningen en verwachtingen van bedrijven die (direct) aan de consument verkopen. Via onze survey (Engelstalig) proberen we inzicht te krijgen in hoe bedrijven de concurrentie met grote marktplaatsen ervaren of hoe zij hier op in denken te spelen. Welke strategie werkt volgens u het best? Negeren of samenwerken? Of direct de strijd aangaan? We horen het graag.

Resultaten onderzoek
De resultaten van het onderzoek worden op 10 juni 2015 tijdens de Global E-commerce Summit in Barcelona gepresenteerd. Uiteraard krijgen alle deelnemers de complete studie gratis toegestuurd.

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…