Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
Bouw zelf een database met e-mailadressen op

Bouw zelf een database met e-mailadressen op

21 maart 2013
Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef u niet direct bij een externe partij aan te kloppen. U kunt zelf ook veel doen.

Breng eens in kaart op welke manieren u met uw doelgroep in contact komt. Dit biedt houvast bij het opbouwen van een database.

Uw website
Plaats een aanmeldformulier voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief op uw website. Maak de aanmelding laagdrempelig: vraag niet te veel gegevens, houd het aantal invulvelden beperkt.

Uw personeel
Laat uw accountmanagers standaard naar het e-mailadres van klanten en prospects vragen

E-mail
Biedt in alle uitgaande e-mail de ontvanger de mogelijkheid zich aan te melden voor uw nieuwsbrief of andere vormen van e-mailmarketing.

Andere vormen van direct mail
Verstuurt u een printmailing, bijvoorbeeld een folder over uw nieuwste product? Voeg daar dan een antwoordcoupon aan toe waarop naar het e-mailadres, en om  toestemming voor het versturen van een nieuwsbrief, wordt gevraagd.

Banners
Plaats banners op websites waar uw doelgroep regelmatig komt.

Prijsvraag
Organiseer een prijsvraag of andere ludieke acties waarbij de winnaars of deelnemers per e-mail bericht krijgen.

Telefoon
Vraag bij telefoongesprekken naar het e-mailadres van degene die u – of uw medewerkers – aan de lijn heeft.

Lees ook:
– Verstuur effectief e-mail naar mobieltjes »
– Voorkom dat uw e-mails als spam worden gezien »
 

Haal meer uit e-mailmarketing met deze themapocket van De Zaak

Deze tips om zelf een database op te bouwen, komen uit de themapocket ‘E-mailmarketing’. Wat er allemaal bij komt kijken om e-mail goed in te zetten om uw bedrijfsresultaat te verbeteren, leest u in dit handige boekje. Hoe maakt u goede teksten voor een e-mailing? Met welke regels moet u rekening houden? Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap aankomt bij de ontvanger? Hoe bereidt u een e-mailing goed voor, wat is het belang van testen en hoe meet u de resultaten?

Bestel de pocket in onze webshop »

 

 

Lees ook…