Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
Preventie. Hoe je veilig (digitaal) onderneemt

Preventie. Hoe je veilig (digitaal) onderneemt

6 juni 2016
De nieuwe themapocket van De Zaak, ‘Preventie. Hoe je veilig (digitaal) onderneemt', behandelt de belangrijkste ontwikkelingen en bedreigingen en biedt je praktische hand.

Volgende stap in je online uitingen?

Zakendoen zonder online aanwezig te zijn? Het lijkt tegenwoordig ondenkbaar. Een eigen website is een vanzelfsprekendheid. Daarnaast is de druk om als bedrijf aanwezig te zijn op social media (Facebook, Twitter) groot.

Het maakt jou en jouw onderneming kwetsbaar voor nieuwe vormen van fraude en criminaliteit, waarbij de risico’s ook nog eens snel veranderen. Internetcriminaliteit vormt in toenemende mate een bedreiging die veel financiële schade veroorzaakt. Aangezien grote ondernemingen hun beveiliging steeds beter op orde hebben, komen kleinere bedrijven meer en meer op de radar van internetcriminelen.

De nieuwe themapocket van De Zaak, ‘Preventie. Hoe je veilig (digitaal) onderneemt’, behandelt de belangrijkste ontwikkelingen en bedreigingen en biedt je praktische handvatten voor een veilige communicatie en veilig betalingsverkeer.

Inhoud:

Hoofdstuk 1  Vrijplaats internet
Hoofdstuk 2  Digitale bedreigingen
Hoofdstuk 3  Het nieuwe werken
Hoofdstuk 4  E-commerce
Hoofdstuk 5  Veilig betalingsverkeer
Hoofdstuk 6  Interne criminaliteit

Bijlage 1 Regels bij spam en cookies
Bijlage 2 Inbraakpreventie

Over de auteurs

Hans Pieters (Nederlands recht) en Paul Postema (Nederlandse taal- en letterkunde) zijn managing partners van Loft 238 Tekst & Communicatie. Beide schrijven al ruim vijftien jaar over fiscale en economische onderwerpen voor ondermeer De Zaak, de Nederlandse Orde voor Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB) en Metro. Eerdere uitgaven van hun hand zijn ondermeer de Elsevier Aangifte Gids en de themapockets ‘Veilige Zaak’ en ‘Bedrijfsoverdracht’. In november 2012 verschijnt van Hans Pieters bij uitgeverij Spectrum het boek ‘Van Factuur tot Aangifte’.

Joris van Groningen (Nederlandse taal- en letterkunde) schrijft sinds 1998 over internet, ondermeer voor de website van Emerce en reclamevakbladen als Adformatie en Tijdschrift voor Marketing.

Wat zijn de voordelen van een online marketing bureau?

Met een optimale website indeling, een goede marketing strategie en een professionele uitstraling kan je jouw bezoekers overtuigen van jouw product/dienst. Een succesvolle onderneming is goed te vinden online, laat een positieve indruk achter, zorgt voor terugkerende bezoekers en uiteraard voor klanten.

Lees ook…