Werken de zoektermen die u voor uw website heeft bedacht? Het antwoord krijgt u met deze gratis download.
Meten is weten
Door de zoekresultaten op te slaan in uw Favorieten, kunt u eenvoudig elke maand voor al uw zoektermen de nieuwe posities controleren. Hoe werkt dat?
- Open Google.
- Type de zoekterm in, bijvoorbeeld “motorkoerier”.
- Bekijk het resultaat en noteer dit in het Excel werkblad zoektermen.
- Kies voor Toevoegen onder uw Favorieten.
- Als uw favorieten niet zichtbaar zijn aan de linkerkant van uw scherm moeten deze alsnog zichtbaar worden gemaakt.
- Kies in dat geval voor Beeld, vervolgens Explorer-balk en daarna Favorieten (CTRL+I).
- Geef een naam aan de koppeling. Het handigst is om hierbij in ieder geval de zoekterm(en) op te slaan, zodat u deze op een later tijdstip makkelijk kunt terugvinden.
- Maak een aparte map aan voor alle koppelingen. In ons voorbeeld hebben wij gekozen voor “Zoekmachinemarketing – posities a12 koerier”.
- Druk vervolgens op OK.
- Herhaal deze stap voor alle zoektermen. Start met het optimaliseren van 10-15 termen.
- In uw Favorieten is een lijst ontstaan met daarin de zoektermen, waarvan u telkens de positie wilt meten.
- Wilt u later weer de posities van de zoektermen meten, dan hoeft u alleen maar in uw Favorieten te klikken. De pagina moet vervolgens worden ververst.
- Druk op F5 om een pagina te verversen of klik op de button met de twee groene pijlen.
Workshop zoekmachinemarketing
Hoe werken zoekmachines en wat kunt u zelf doen om uw website beter te laten scoren? Neem deel aan de workshop zoekmachinemarketing van De Zaak.