Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
TIP: Controleer hoe hoog u scoort in Google

TIP: Controleer hoe hoog u scoort in Google

24 oktober 2011
Om uw website goed vindbaar te maken in zoekmachines, bedenkt u een aantal termen waarop u gevonden wilt worden. Of deze zogenoemde keywords daadwerkelijk scoren, kunt u snel en simpel bepalen met een handig hulpmiddel van Easy Template.


Werken de zoektermen die u voor uw website heeft bedacht? Het antwoord krijgt u met deze gratis download.

Meten is weten
Door de zoekresultaten op te slaan in uw Favorieten, kunt u eenvoudig elke maand voor al uw zoektermen de nieuwe posities controleren. Hoe werkt dat?

  1. Open Google.
  2. Type de zoekterm in, bijvoorbeeld “motorkoerier”.
  3. Bekijk het resultaat en noteer dit in het Excel werkblad zoektermen.
  4. Kies voor Toevoegen onder uw Favorieten.
  5. Als uw favorieten niet zichtbaar zijn aan de linkerkant van uw scherm moeten deze alsnog zichtbaar worden gemaakt.
  6. Kies in dat geval voor Beeld, vervolgens Explorer-balk en daarna Favorieten (CTRL+I).
  7. Geef een naam aan de koppeling. Het handigst is om hierbij in ieder geval de zoekterm(en) op te slaan, zodat u deze op een later tijdstip makkelijk kunt terugvinden.
  8. Maak een aparte map aan voor alle koppelingen. In ons voorbeeld hebben wij gekozen voor “Zoekmachinemarketing – posities a12 koerier”.
  9. Druk vervolgens op OK.
  10. Herhaal deze stap voor alle zoektermen. Start met het optimaliseren van 10-15 termen.
  11. In uw Favorieten is een lijst ontstaan met daarin de zoektermen, waarvan u telkens de positie wilt meten.
  12. Wilt u later weer de posities van de zoektermen meten, dan hoeft u alleen maar in uw Favorieten te klikken. De pagina moet vervolgens worden ververst.
  13. Druk op  F5 om een pagina te verversen of klik op de button met de twee groene pijlen.

Workshop zoekmachinemarketing
Hoe werken zoekmachines en wat kunt u zelf doen om uw website beter te laten scoren? Neem deel aan de workshop zoekmachinemarketing van De Zaak.

Lees ook…