Je webshop met sportartikelen wordt wel goed bezocht en er wordt inmiddels ook wel aardig verkocht, maar je bent nog lang niet tevreden over de omzet. Je denkt aan andere markten. Zijn er die je over het hoofd ziet? Misschien een yogastudio of een yogaschool? Je wil het ook wat professioneler maken en vooral je naamsbekendheid vergroten.

Tegenwoordig zijn er vele manieren om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Dat kan online via internet en offline met briefpapier. Je kunt online blogs plaatsen en offline aanbiedingen op briefpapier met logo aan je prospects verzenden. Er zijn tal van mogelijkheden, waaronder papier bedrukken en we zullen er hieronder een twintigtal voor je onder elkaar zetten. Kun je kiezen. Of ze gewoon allemaal inzetten.

1 Erg in: blogs plaatsen. Op veel sites kun je, wel of niet tegen betaling, jouw blog plaatsen zodat je verhaal door velen gelezen wordt.  

Sociale media. Maak een pagina voor je bedrijf op de diverse sociale media.

3 Zet je bedrijf op de kaart bij Google

4 Bezoek bijeenkomsten en ga netwerken

5 Bedenk een prijsvraag op brief papier en laat mensen jouw bedrijf vinden

6 Zet reclameborden neer in de wijk of in de stad

7 Bedenk en vier een jubileum (honderdste klant of duizendste product)

8 Maak een folder

9 Een professioneel visitekaartje laten drukken

10 Maak gebruik van het internet en de SEO-mogelijkheden

11 Houd lezingen of productpresentaties

12 Zorg voor goede bedrijfskleding

13 Doe mee aan sponsoring bij de plaatselijk sportclub

14 Organiseer workshops met jouw producten

15 Organiseer een wedstrijd

16 Maak gebruik van gratis reclame op nieuwssites

17 Geef monsters van je producten weg

18 Geef gadgets weg (pennen, blocnotes, etc)

19 Adverteer in plaatselijk krantje

20 Laat zakelijk briefpapier drukken

Dat laatste is eigenlijk één van de belangrijkste, naast visitekaartjes, mogelijkheden om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. De huisstijl, een must voor alle ondernemers, is belangrijker dan je denkt. Bij elk pakketje dat je verzend hoort een flyer, een visitekaartje en een pakbon of een factuur. Briefpapier dus. Heel belangrijk! Goed en mooi persoonlijk maar zakelijk briefpapier geeft je bedrijf een echt professionele uitstraling.  

 

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…

Lees ook…