Succesvolle retailers onderscheiden zich op meerdere vlakken van concurrenten en kunnen daardoor blijven groeien, zo blijkt uit de ING Sectorvisie Kledingbranche. Lees de pdf of bekijk de video.

Inhoudsopgave

Het kan anno 2024 toch niet zo zijn dat jij je ambitie als ondernemer niet waar maakt. Kom naar het webinar → Groeiplan 2024

ledingbedrijven

Ondanks de momenteel scheve verhouding tussen vraag en aanbod zijn er kledingretailers die wel blijven groeien in omzet. Zij profiteren zelfs extra doordat er meer ruimte ontstaat in de markt nu niet alle kledingbedrijven het hoofd boven water kunnen houden.

Terugkerende kenmerken van deze sterke bedrijven zijn:

1. Heldere, consistente keuze van doelgroep

Product en/of collectie, locatie en winkel(beleving) worden afgestemd op de doelgroep. Elementen binnen het concept worden continu aangepast om de nodige vernieuwing en verrassing te bieden;

2. Samenwerking in de keten

Leidende bedrijven in de markt hebben adequate, gekoppelde informatiesystemen en delen informatie met leveranciers. Er bestaat inzicht in elkaars kostenstructuur en processen en omtrent dit laatste bestaan heldere afspraken;

3. Sturen op cijfers

Informatie over aantallen bezoekers, conversiegraad en bonbedrag is bekend en wordt geanalyseerd, evenals de effectiviteit van acties. De omzet per vierkante meter, artikelgroep, markt en/of land is realtime beschikbaar en er kan direct op gestuurd worden;

4. Excellente logistiek

Hoe hoger de omloopsnelheid, hoe sterker het onderscheid met de concurrentie op logistiek te maken is. Ketensamenwerking en sturen op cijfers zijn essentieel om via onder meer automatic replenishment en optimalisering van routes en drops ook op het logistieke aspect te excelleren.

Sectorvisie Kledingbranche: pdf en video

Deze punten zijn afkomstig uit ING Sectorvisie Kledingbranche, “Sturen op cijfers en ketensamenwerking voor een hoger rendement”.

Het is tijd voor een nieuw idee over groei. Meld je aan voor het webinar ‘Groeiplan 2024’

Lees ook…
Klanttevredenheid verhogen is belangrijk voor het succes van je bedrijf. Hoe verhoog je klanttevredenheid? Waar moet je op letten en wat zijn…
Het leven van een ondernemer kan intens zijn. Je wilt alles uit je bedrijf halen en er ook zijn voor je familie en vrienden. En niet te vergeten: af en…
Klaar om jouw onderneming naar nieuwe hoogtes te tillen in 2024? Ontdek waarom concrete bedrijfsdoelstellingen onmisbaar zijn voor het succes van jouw…
Hybride werken is een ‘blijvertje’, dat is wel duidelijk. Wat zijn eigenlijk de voordelen van hybride werken en hoe krijg je dat goed georganiseerd…
Positionering is een belangrijk aspect van marketing en branding. Het bepaalt hoe een merk, product of organisatie wordt waargenomen in de ogen van de…
Het is vakantie en eindelijk heb je de tijd om te lezen. Wat is er niet heerlijker dan een boek waaraan je ook na de vakantie nog wat hebt. En dat ook…