Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
Dé digitale versiertruc: call-to-action

Dé digitale versiertruc: call-to-action

23 juli 2013
Het geheime wapen waarmee je klanten online direct prikkelt om te doen wat jij voor ogen hebt, heet in jargon de call-to-action. Hoe zet je dit middel optimaal in? Deze tips helpen jou verder.

Als op een website een call-to-action staat, klikt maar liefst 72% van de bezoekers door. Vergeet je dit geheime wapen in te zetten, dan gaat slechts 6% verder op zoek naar jouw aanbod. Je mist dan dus potentiële klanten.

Tips voor een opvallende call-to-action:
– Kies een van deze vormen: een button, link of banner
– Val op met een heldere kleur
– Zorg dat het lettertype en –grootte afwijkt van de overige tekst
– Gebruik dezelfde oproep in andere media, zoals offertes, nieuwsbrieven, flyers en brochures
– Maak de call-to-action vet: ideaal voor mensen die scannend lezen

Welke woorden gebruik je in een call-to-action?
Vermijd in ieder geval de kreet ‘Klik hier’: iedereen snapt dat je op een button of link moet klikken. Maak de tekst in de call-to-action zo kort mogelijk. Wat levert het een klant op door er op te klikken?

Ter inspiratie een aantal krachtige call-to-actiontermen:
– Reageer vandaag
– Koop nu
– Ja, ik doe mee
– Registreer nu
– Ontvang gratis tips
– Nog 2 uur geldig!
– Ontvang gratis tips

Deze tips zijn een bewerking van hoofdstuk 1 ‘De eerste verleidelijke stap’ uit het boek ‘’Verleid de klant. Onweerstaanbaar zakendoen’ van Danielle de Jonge en Rob Snoeijen (uitgeverij Van Duuren Management).

 

Lees ook…