Het geheime wapen waarmee je klanten online direct prikkelt om te doen wat jij voor ogen hebt, heet in jargon de call-to-action. Hoe zet je dit middel optimaal in? Deze tips helpen jou verder.

Als op een website een call-to-action staat, klikt maar liefst 72% van de bezoekers door. Vergeet je dit geheime wapen in te zetten, dan gaat slechts 6% verder op zoek naar jouw aanbod. Je mist dan dus potentiële klanten.

Tips voor een opvallende call-to-action:
– Kies een van deze vormen: een button, link of banner
– Val op met een heldere kleur
– Zorg dat het lettertype en –grootte afwijkt van de overige tekst
– Gebruik dezelfde oproep in andere media, zoals offertes, nieuwsbrieven, flyers en brochures
– Maak de call-to-action vet: ideaal voor mensen die scannend lezen

Welke woorden gebruik je in een call-to-action?
Vermijd in ieder geval de kreet ‘Klik hier’: iedereen snapt dat je op een button of link moet klikken. Maak de tekst in de call-to-action zo kort mogelijk. Wat levert het een klant op door er op te klikken?

Ter inspiratie een aantal krachtige call-to-actiontermen:
– Reageer vandaag
– Koop nu
– Ja, ik doe mee
– Registreer nu
– Ontvang gratis tips
– Nog 2 uur geldig!
– Ontvang gratis tips

Deze tips zijn een bewerking van hoofdstuk 1 ‘De eerste verleidelijke stap’ uit het boek ‘’Verleid de klant. Onweerstaanbaar zakendoen’ van Danielle de Jonge en Rob Snoeijen (uitgeverij Van Duuren Management).

 

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…