Veel bedrijven bieden klanten de mogelijkheid op de hoogte te blijven van nieuws en acties, bijvoorbeeld met een elektronische nieuwsbrief. Stimuleer klanten om zich hiervoor aan te melden: bied een online inschrijfformulier aan, dat makkelijk te vinden is op uw website. Vanzelfsprekend op de homepage, maar ook op productpagina’s van een webwinkel. Houd het formulier simpel: vraag niet te veel gegevens, want dan haakt men vaak af.
Benut zoveel mogelijk contactmomenten
Uw bedrijf komt op allerlei manieren in contact met klanten en prospects. Tijdens verkoop- of telefoongesprekken kunt u veel gegevens verzamelen. Eindig een acquisitiegesprek bijvoorbeeld met de vraag: “Mogen wij u op de hoogte houden via onze digitale nieuwsbrief?”.
Er zijn nog meer mogelijkheden. Denk aan:
– Evenementen
Benader deze mensen later met de vraag of zij geïnteresseerd zijn in het ontvangen van informatie over uw bedrijf.
Let op! Houd wel rekening met
de wettelijke regels van e-mail versturen »
– Commerciële uitingen
– Receptie van uw bedrijf
– Bestaande contacten
Niet te veel gegevens vragen
Maak het mensen die zich willen aanmelden voor uw nieuwsbrief makkelijk. Vraag niet om te veel gegevens. Aan een naam en een e-mailadres heeft u al voldoende om de klant uw nieuwsbrief te sturen. Daarna kunt u altijd nog meer informatie vragen.
Met dank aan Michael Linthorst van Copernica Marketing Software in Haarlem