Met FinBOX kunt u nota's digitaal aan consumenten sturen, wat u als bedrijf kosten kan besparen. 7 vragen - plus de antwoorden - over hoe FinBOX werkt.

Inhoudsopgave

Ben jij het zat om zelf te worstelen met je boekhouding? Of je nu je volledige boekhouding uit handen wilt geven, je jaarcijfers wilt laten opmaken of je inkomstenbelasting aangifte wilt uitbesteden, een boekhouder biedt uitkomst. Ontdek direct je opties.

1. “Wat is FinBOX?”

FinBOX is een project van ING, ABN Amro en Rabobank. Het is een onderdeel van internetbankieren. Consumenten kunnen er financiële post ontvangen, betalen en bewaren.

2. “Was er niet al zoiets?”

Jawel. FinBOX vervangt de diensten Digitale Nota en NotaBox. De verschillende namen wekten volgens de banken verwarring en waren niet duidelijk genoeg.

3. “Wat heb ik als bedrijf aan FinBOX?”

U stuurt uw nota’s digitaal aan consumenten. Facturen worden daardoor sneller betaald, maar het levert ook andere voordelen op, zoals kostenbesparing.

4. “Wat voor soort post kan ik sturen?”

Allerlei documenten, zoals facturen, acceptgiro’s, premienota’s, aanslagen, incassospecificaties, premiespecificaties, uitkeringsspecificaties, salarisstroken, pensioenoverzichten en verzekeringspolissen.

5. “Hoe werkt het?”

U sluit een contract af met één van de zogeheten billing service providers: Bluem, ING of PostNL. Daar stuurt u uw elektronische documenten naartoe. De billing service provider levert ze vervolgens af bij de bank. Uw klant kan ze daarna binnen internetbankieren zien, als hij aangemeld is voor FinBOX.

6. “Wat doet een billing service provider nog meer?”

Hij zorgt ook voor klantvalidatie en het splitsen van fysieke en digitale data.

7. “Wat zijn de kosten?”

Dat hangt af van wat u met de billing service provider afspreekt. Voor uw klant is het gratis.

Op zoek naar professionele hulp voor je boekhouding, jaarcijfers of belastingaangifte? Ontdek direct je opties.

Lees ook…
Staat jouw bedrijf op het punt om te groeien en denk je aan het aannemen van personeel? Dan is dit hét moment om actie te ondernemen op het gebied van…
Wanneer je als ondernemer een zakelijke betaalrekening opent, zul je ontdekken dat dit duurder is een particuliere bankrekening. Waar komt dit door? In…
Sturen op cijfers: 7 tips voor meer financieel succes Financieel succes is voor de meeste ondernemers niet alleen een doel, maar ook een noodzaak….
Het kan soms lastig zijn het overzicht te behouden in een organisatie waarin veel mensen werken in verschillende rollen. Zie jij door de bomen het bos…
Om een bedrijf te starten of te laten groeien, moet je investeren. Maar hoeveel geld heb je precies nodig? Dat is afhankelijk van meerdere factoren….
Een liquiditeitsbegroting is een belangrijk instrument voor elke ondernemer. Het biedt inzicht in de financiële gezondheid van een bedrijf en helpt…