Vraag aan De Zaak Advies
“Een klant heeft een order geplaatst maar ik betwijfel of de rekening wel betaald zal worden. De factuurdatum is verlopen – er moet 100% vooruitbetaald worden – maar de klant eist toch levering. Volgens hem is er al betaald, maar ik heb het geld nog niet ontvangen.
De communicatie verloopt erg moeizaam. Ik heb een betalingsbewijs ontvangen, maar dat deugt volgens mij niet. Wat is de beste aanpak in deze situatie?”
Advies van Niek Idema, adviseur bij De Zaak
“Als er is afgesproken dat er pas wordt geleverd als er 100% vooruit is betaald, dan is het heel simpel. Geen vooruitbetaling = geen levering. U levert pas als u uw geld heeft ontvangen, en anders niet. Als de klant claimt dat er al is betaald, kunt u om een kopie van een bankafschrift als betalingsbewijs vragen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er met de betaling iets is misgegaan. Het geld kan bijvoorbeeld op een verkeerd rekeningnummer zijn overgemaakt.”
Leden van de De Zaak kunnen met al hun vragen bij onze adviseurs terecht. Onbeperkt.
Stuur een mail naar: [email protected]! Nog geen lid? Lees hier wat de voordelen zijn » |