Een Payment Service Provider (PSP) regelt de elektronische betalingen op uw website. Bepaal met deze checklist voor welke PSP u het beste kunt kiezen.

Soort PSP

Voor welk type PSP u kiest, is afhankelijk van wat u zelf wilt en kunt. Wanneer u van alle administratieve rompslomp – die met betalingen gemoeid is – afwilt, dan kiest u voor een collecting PSP. Wilt u de administratie in eigen hand houden, dan is een distributing PSP een optie.

Soort product

Een webwinkel met hoogwaardige producten is gebaat bij fraudepreventie. Een aantal PSP’s heeft eigen fraudepreventiesystemen ontwikkeld, anderen gebruiken bestaande software. Welke beveiligingsmethoden gebruikt de PSP?

Bereik

Houd er rekening mee, wanneer u ook in het buitenland verkoopt, dat de PSP ook daar actief is.

Betaalmethoden

Hoe meer betaalmethoden u aanbiedt, hoe groter het aantal potentiële klanten. Sinds de introductie van iDeal is het vertrouwen in online betalingen fors toegenomen.

Naamsbekendheid 

Denk goed na over de wijze waarop u de verschillende betaalmogelijkheden toont op uw website. De naam van een PSP kan voldoende zijn, maar de logo’s van bijvoorbeeld iDeal en MasterCard zeggen consumenten wellicht meer.

Retouren/chargeback

Klanten kunnen – om uiteenlopende redenen – bestelde producten retour sturen. Hoe gaat een PSP daarmee om?

Kosten 

Een PSP berekent transactiekosten en kosten voor de betaalmethode. Onderhandel met de PSP over de percentages die creditcardmaatschappijen berekenen: dat kan soms aardig schelen. iDeal daarentegen gaat uit van een vast bedrag per transactie.

Contractsduur

Een PSP maakt uitvoeringskosten voor het aansluiten van uw winkel. Hij zal een langdurig contract met u willen afsluiten. Een driejarig contract, waarbij de tarieven elk jaar onderhandelbaar zijn, is niet ongebruikelijk in de branche.

Dienstverlening

Let erop dat de PSP u voldoende garanties geeft voor de beschikbaarheid van het betaalplatform. En verzeker u ervan dat de PSP over voldoende contacten met banken beschikt.
Indeed
Nieuw personeel werven?
Talent is schaarser dan ooit, het aanbod in vacatures verschuift en werving en selectie vindt steeds vaker op afstand plaats. Lees deze 5 redenen waarom werkgevers waardevolle kandidaten verliezen tijdens het recruitmentproces én tips hoe je dit kunt voorkomen.
Indeed
Nieuw personeel werven?
Talent is schaarser dan ooit, het aanbod in vacatures verschuift en werving en selectie vindt steeds vaker op afstand plaats. Lees deze 5 redenen waarom werkgevers waardevolle kandidaten verliezen tijdens het recruitmentproces én tips hoe je dit kunt voorkomen.
Lees ook…
Een elektrische auto van de zaak. Dat klinkt vaak ideaal, maar rijden is en blijft niet gratis. De overheid vindt het prima als jij privé ook gebruik…
De coronacrisis heeft een diepe krater geslagen in de tegoeden van ondernemers. Als gevolg van de maatregelen is niet alleen de omzet verdampt, maar…
De winstmarge op jouw producten of diensten is een belangrijke graadmeter van de gezondheid van je onderneming. In dit artikel geven we antwoord op 5…