Met Google AdWords kunt u extra bezoekers naar uw site krijgen. Dit stappenplan leert u wat u daarover moet weten en hoe u een campagne opstelt.

AAN DE SLAG MET GOOGLE ADWORDS

Intro
Wat u moet weten over Google Adwords adverteren voordat u begint:

  • U betaalt voor clicks, niet voor vertoningen;
  • Hogere advertentieposities = meer clickvolume;
  • U bepaalt zelf de prijs die u biedt voor een click;
  • Hoe hoger uw bieding hoe hoger uw advertentiepositie;
  • U kunt ook hogere posities krijgen door uw campagne relevant te maken;
  • Conversie: het gewenste doel/actie op uw website (offerte aanvraag, bestelling etc);
  • Conversiepercentage: het deel van uw website bezoeken wat overgaat tot een conversie.

Waarom u werk moet maken van uw campagne
Daar zijn een aantal goede redenen voor:

  • Relevantere clicks
  • Lagere kosten per click
  • Meer clicks
  • Meer conversie
  • Meer conversie tegen lage kosten

U betaalt bij Google voor de clicks en u wilt er dus voor zorgen dat u een zo groot mogelijk deel van uw budget uit geeft aan clicks die u iets opleveren en niet aan zomaar wat bezoekers. Daar moet u wat voor doen. Uw incentive: Google Adwords geeft “korting” voor relevantie. De campagne die u opzet krijgt geautomatiseerd de Google Quality Score mee. Hoe hoger deze score, hoe meer korting:

  • Hogere advertentieposities (zonder meer te bieden dus!)
  • Daadwerkelijke prijskorting. U betaalt dus minder per click dan uw bieding.

 

Overzicht stappenplan

Stap 1 – Bepaal uw uitgangspunten
Stap 2 – Plaats meetcodes
Stap 3 – Deel advertentiegroepen in
Stap 4 – Stel een woordenlijst op
Stap 5 – AdWords-advertenties schrijven
Stap 6 – Stel een campagne in
Stap 7 – Zet uw AdWords-campagne live (slot)

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…