Aan de slag met Google AdWords - Stap 2: Plaats meetcodes

Aan de slag met Google AdWords – Stap 2: Plaats meetcodes

24 oktober 2011
Hoe kunt u maximale respons bereiken met Google AdWords? Stap 2 van het stappenplan: belangrijk voor het meten en optimaliseren van de campagne is het plaatsen van een aantal speciale meetcodes.
AAN DE SLAG MET GOOGLE ADWORDS Stap 2: Plaats meetcodes Het juist plaatsen van een conversiecode bij een conversiecampagne is zeer belangrijk. Zonder deze code of door het verkeerd plaatsen ervan worden er geen goede gegevens binnengehaald om de campagne te optimaliseren.

Zie hier een voorbeeld van een conversiecode.

Let op: het is raadzaam om de code te plaatsen op een speciale pagina die verschijnt nadat er een contactformulier is ingevuld of een bestelling is gedaan. Als dit niet mogelijk is, kan de conversiecode geplaatst worden op een andere belangrijke pagina, bijvoorbeeld de contactpagina. Google Analytics code Een andere code die geplaatst kan worden is de code voor Google Analytics. Analytics is het meetsysteem van Google waarbij de statistieken van de gehele site (dus niet alleen van de bezoekers van Adwords) gemeten worden. Op basis van deze gegevens kan de campagne in een verder stadium nog beter geoptimaliseerd worden. Ga direct aan de slag met Google Adwords: Registreer jezelf of ontvang gratis ondersteuning van Google via telefoonnummer 0800 250 0017 (ma-vr: 09:00-19:00 uur). Gratis website scan Heeft jouw doelgroep je website in beeld? Doe nu de scan en zie meteen de score »
Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google

Lees ook…