Een eigen werkbalk in Word met uw eigen meest gebruikte onderdelen. Vanaf Office 2007 kan iedere gebruiker een eigen werkbalk maken. Deze functie heet: werkbalk snelle toegang. Zó gebruikt u hem.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Word 2010

Eigen werkbalk per gebruiker

Boven in het scherm staan kleine afbeeldingen van de meest gebruikte onderdelen van Word. Helemaal rechts staat een keuze menu, waarmee opties worden toegevoegd. Een tweede manier om dit eigen menu in Office te vullen is door de functies vanaf het lint toe te voegen. Beide voorbeelden worden hieronder uitgewerkt.

Functies toevoegen aan Office werkbalk

  • Klik op het pijltje aan de rechterkant van de werkbalk
  • Door de opties aan te klikken, verschijnen deze in de balk
  • Door de opties nog een keer aan te klikken verdwijnen deze opties weer uit het menu. De opties met een vinkje worden weergegeven in de werkbalk
  • Door op >> Meer opdrachten te klikken verschijnen alle mogelijkheden
  • De lijst die wordt getoond is erg lang, maar na een beetje zoeken, kan iedereen de gewenste optie vinden
  • Met de knop midden in te scherm kunnen de opties snel worden verplaatst

Toevoegen opties vanuit het scherm

  • Ga in het scherm naar de optie die moet worden toegevoegd aan de werkbalk
  • In dit voorbeeld voegen we de optie >> Etiketten maken in Word toe aan het menu
  • Deze optie is in Word te vinden onder >> Verzendlijsten >> Etiketten
  • Klik met de rechtermuisknop op de optie >> Etiketten
  • Een snelmenu verschijnt
  • Kies voor >> Toevoegen aan werkbalk Snelle toegang
  • De optie Etiketten is nu toegevoegd aan de werkbalk
  • Herhaal deze aktie voor de andere meest gebruikte opties
  • De eigen menubalk is een feit

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning

Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken. Bekijk deze Office tip op >> Word tip: eigen menu in Word

Over de auteur

Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeert u in uw eigen tempo en tijd.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
Iedereen die in Word met nummering in documenten werkt voor hoofdstukken en paragrafen loopt er vroeg of laat tegenaan: de nummering geeft ‘ineens’ een…
Hybride werken is in veel organisaties de norm geworden. Mensen werken op kantoor én vanuit huis. Dat kan voordelen opleveren op het gebied van…
Vrijwel iedereen gebruikt WhatsApp om berichten te sturen. Maar wist je dat je de app veel meer kunt personaliseren dan veel mensen doen? Zo kun je…
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te voorspellen dat kunstmatige intelligentie de manier waarop werken ingrijpend verandert. Als ondernemer is het…
Succesvolle organisaties leveren kwaliteit, werken graag efficiënt en zijn innovatief. Maar hoe zit het dan met het afval dat vrijkomt? Denk…