Een goede contentstrategie is essentieel wanneer u, net als vele andere mkb'ers, actief bent op sociale media. Want weet u écht wat u met uw boodschap bereikt? Hoe u nóg effectiever kunt zijn? Daarvoor moet duidelijk zijn wat u wilt bereiken en hoe u dat gaat doen. Gebruik dit stappenplan van MarketingMonday om uw eigen contentstrategie op te zetten.

Contentstrategie
Wanneer u met uw bedrijf actief bent, of wilt worden, op social media, is een goede contentstrategie essentieel. Dat is geen protocol, waarin de waarden van uw bedrijf staan en hoe u verwacht dat uw medewerkers zich op de verschillende sociale platforms gedragen. Een contentstrategie gaat verder dan dat.

Om de volgende stap te zetten en écht effectief te zijn, moet u haarscherp uw doel voor ogen hebben. Welke middelen en soorten content (zoals teksten, foto’s e.d.) zet u in, op welk platform en waarom? En wie in het bedrijf gaat het doen? Dat staat allemaal in een contentstrategie.

Maar strategie bepalen betekent ook dat u nadenkt over webcare, hoe u conversie behaalt en hoe u de verschillende sociale platforms gaat verbinden.

Whitepaper met stappenplan
Het is handig om handvatten te hebben voor de keuzes die u moet maken en de stappen die u wilt zetten. Marketing- en communicatiebureau MarketingMonday maakte daar een handige whitepaper voor. Vraag hem hier aan: Social media strategie in 12 stappen »

Meer over ondernemen met en op sociale media:
–    Zakendoen met sociale media: de basis »
–    8 tips voor als uw personeel social media gebruikt »
–    Heeft u al een mobiele strategie? »
–    Relatiebeding arbeidscontract geldt ook voor sociale media »
 

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Pensioen opbouw

Benut jij je vrije jaarruimte maximaal? En hoeveel pensioen moet je eigenlijk opzij zetten? Vraag nu gratis een pensioenberekening, inclusief alle belastingvoordelen, en stel direct al je overige vragen aan onze pensioenexpert.

Lees ook…