Een goede contentstrategie is essentieel wanneer u, net als vele andere mkb'ers, actief bent op sociale media. Want weet u écht wat u met uw boodschap bereikt? Hoe u nóg effectiever kunt zijn? Daarvoor moet duidelijk zijn wat u wilt bereiken en hoe u dat gaat doen. Gebruik dit stappenplan van MarketingMonday om uw eigen contentstrategie op te zetten.

Contentstrategie
Wanneer u met uw bedrijf actief bent, of wilt worden, op social media, is een goede contentstrategie essentieel. Dat is geen protocol, waarin de waarden van uw bedrijf staan en hoe u verwacht dat uw medewerkers zich op de verschillende sociale platforms gedragen. Een contentstrategie gaat verder dan dat.

Om de volgende stap te zetten en écht effectief te zijn, moet u haarscherp uw doel voor ogen hebben. Welke middelen en soorten content (zoals teksten, foto’s e.d.) zet u in, op welk platform en waarom? En wie in het bedrijf gaat het doen? Dat staat allemaal in een contentstrategie.

Maar strategie bepalen betekent ook dat u nadenkt over webcare, hoe u conversie behaalt en hoe u de verschillende sociale platforms gaat verbinden.

Whitepaper met stappenplan
Het is handig om handvatten te hebben voor de keuzes die u moet maken en de stappen die u wilt zetten. Marketing- en communicatiebureau MarketingMonday maakte daar een handige whitepaper voor. Vraag hem hier aan: Social media strategie in 12 stappen »

Meer over ondernemen met en op sociale media:
–    Zakendoen met sociale media: de basis »
–    8 tips voor als uw personeel social media gebruikt »
–    Heeft u al een mobiele strategie? »
–    Relatiebeding arbeidscontract geldt ook voor sociale media »
 

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…