Mobiele strategie – een leidraad

27 augustus 2013
Vrijwel iedereen kan tegenwoordig ook onderweg online. Bovendien neemt het aantal online transacties met behulp van smartphone en/of tablet jaarlijks toe. Dat roept de vraag op: is uw website berekend op bezoekers met mobiele apparatuur? De leidraad Mobiele strategie vertelt u hoe u dat kunt doen.
Mobiele strategie - een leidraad

Smartphone en tablet
Het gebruik van internet is, mede dankzij snelle mobiele verbindingen als 4G, niet meer beperkt tot thuis of het werk. Iedereen met een smartphone of tablet kan nu ook onderweg online. De laptop wordt meer en meer vervangen door de smartphone of tablet als apparaat voor mobiel internet. De laatste cijfers van het CBS spreken boekdelen.
Recent onderzoek naar e-commerce wereldwijd toont aan dat al bijna drie op de vier internetgebruikers daarvoor een mobiel apparaat gebruiken.

Responsive design
Dat heeft gevolgen voor oudere websites. Die tonen namelijk niet goed op het kleinere beeldscherm van smartphone of tablet. Dat kunt u voorkomen door gebruik te maken van responsive design: je website wordt dan altijd passend weergegeven, ongeacht de grootte van het beeldscherm.

App
Een andere mogelijkheid om het je klanten beter naar de zin te maken, is een app. Daarmee kan je gericht bepaalde producten en/of diensten aanbieden.

Download leidraad Mobiele Strategie
Om je te helpen bij een juiste keuze voor je mobiele strategie, heeft De Zaak voor u een leidraad gemaakt. Hierin staan de voor- en nadelen van elke keuze, met voorbeelden en een selectie van app- en sitebouwers.

Download de leidraad Mobiele strategie hier »
(Rechtsklik op de link en kies voor Opslaan)

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google

Lees ook…