Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
TIP: Kan uw webaanbieding ook worden doorgestuurd?

TIP: Kan uw webaanbieding ook worden doorgestuurd?

24 oktober 2011
Zou het niet mooi zijn als klanten hun relaties op de hoogte brengen van een interessante aanbieding van uw bedrijf? De elektronische snelweg leent zich daar bij uitstek voor.

U doet uw klanten via e-mail een leuke aanbieding of verwijst ze naar uw website, waar bijvoorbeeld een handig online hulpmiddel gratis kan worden uitgeprobeerd. Hoe kunt u hen stimuleren hun relaties hier ook op te wijzen?

Een effectieve manier hiervoor is het maken van een aparte webpagina, waarnaar u vanuit het e-mailbericht verwijst.
Zorg dat de verwijzing naar deze pagina duidelijk zichtbaar is in het e-mailbericht. Doe dit door goed gebruik te maken van beeld. U kent vast de buttons met de tekst ‘Tell a friend’.

Op de aparte webpagina – of ‘doorstuurpagina’ – kunnen klanten hun eigen gegevens invoeren en het e-mailadres van hun relatie. Maak een apart invulveld, waar degene die uw potentiële extra klant wil ‘tippen’, een beschrijving kan geven van uw aanbieding. Hier kan ook de reden van het doorsturen worden opgegeven.  

Heeft u een webwinkel? Maak het ook daarin klanten makkelijk om anderen te wijzen op uw aanbod of aanbiedingen.

Waar moet u op letten?
De relatie van uw klant ontvangt in feite ongevraagd een aanbieding van uw bedrijf. Voorkom dat dit als spam wordt beschouwd: geef aan dat u het e-mailadres slechts eenmalig gebruikt en niet zult bewaren of opslaan. Daarmee wekt u vertrouwen.

Lees ook…