Deze tip is van toepassing op:
- Microsoft Excel 2010
In de dagelijkse praktijk bestaat het grootste deel van de Excelsheets  uit slechts 1 gevuld werkblad. Omdat Excel er standaard 3 aanmaakt, moet je er dus 2 verwijderen. Extra handelingen die makkelijk kunnen worden voorkomen.Â
Â
In Excel kan je namelijk instellen hoeveel werkbladen standaard moeten worden aangemaakt bij het maken van een nieuw bestand.
Â
Werkwijze instellen aantal werkbladen
- Klik op >> Bestand
- Kies voor >> Opties
- Selecteer onderdeel >> Algemeen
- Ga naar onderdeel >> Wanneer nieuwe werkmappen worden aangemaakt
- Stel bij >> Aantal op te nemen bladen het aantal gewenste bladen in.
- In ons voorbeeld hebben we hier 1 in plaats van 3 ingevuld.
Vanaf nu wordt er maar 1 werkblad aangemaakt wanneer een nieuw bestand wordt gemaakt.
Â
Video-insructie
Voor deze tip is een video-instructie aanwezig op het YouTube-kanaal van Easy Learning.
Voor deze tip is een video-instructie aanwezig op het YouTube-kanaal van Easy Learning.
Â
Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning
Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.Â
Â
Over de auteur
Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.