Excel heeft een aantal standaard lijsten die automatisch kunnen worden gemaakt. Bijvoorbeeld: de maanden van het jaar. Handig wanneer u met werkroosters werkt en andere lijsten.

Excel heeft een aantal standaard lijsten die automatisch kunnen worden gemaakt. Bijvoorbeeld: de maanden van het jaar. Wanneer u de maanden van het jaar onder of naast elkaar wilt zetten, dan hoeft u alleen maar de eerste maand in te typen (januari). U kunt de lijst uitbreiden door met uw muis de ‘vulgreep’ naar beneden of naar rechts te slepen.

Eigen lijsten
U kunt natuurlijk ook uw eigen lijsten maken. Werkroosters, bijvoorbeeld, met steeds dezelfde persoonsnamen. Of overzichten van steeds weer dezelfde vestigingsplaatsen.
U doet het als volgt:

  1. Klik in de menubalk van Excel op Extra >> Opties
  2. Klik op het tabblad ‘Aangepaste lijsten’ te kiezen. In het lege vak aan de rechterkant kun je nu de namen intypen, gescheiden door komma’s of onder elkaar.
  3. Klik op Toevoegen.

Vervolgens maakt u de lijst aan in het werkblad door één naam in te typen. U breidt de lijst uit met de vulgreep.

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Pensioen opbouw

Benut jij je vrije jaarruimte maximaal? En hoeveel pensioen moet je eigenlijk opzij zetten? Vraag nu gratis een pensioenberekening, inclusief alle belastingvoordelen, en stel direct al je overige vragen aan onze pensioenexpert.

Lees ook…