Stelt u regelmatig standaard brieven of faxen in Word op? En doet u dit door een oud document te openen en vervolgens te overschrijven met nieuwe gegevens? Het gevaar is dat per ongeluk gegevens blijven staan van de oude brief.

De oplossing is eenvoudig: sla uw standaard documenten op als sjabloon in de sjablonen directory. Uit te voeren handelingen, stap voor stap:

Instellen standaard sjablonen
1. Open Word
2. Kies >> Extra >> Opties
3. Kies voor tabblad >> Bestandslocaties
4. Kies voor gebruikerssjablonen
5. Klik op >> wijzigen
6. Stel uw standaard sjablonen directory in
7. Druk op >> OK

NB: Zorg dat de gebruikerssjablonen verwijzen naar de centrale map met sjablonen. Dit is te wijzigen door de regel met gebruikerssjablonen te selecteren en vervolgens voor wijzigen te kiezen.

Eenvoudig sjablonen oproepen
1. Open Word
2. Kies in het menu voor Bestand >> Nieuw
3. Aan de rechterkant verschijnen een aantal opties
4. Kies voor Algemene sjablonen

De beschikbare sjablonen worden getoond. In dit scherm worden alleen de documenten getoond die als sjabloon zijn opgeslagen in de map die bij bestandslocaties is aangegeven voor de gebruikerssjablonen.

 

Een complete werkinstructie, voorzien van afbeeldingen, is te downloaden op: Online helpdesk Easy Template.

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Tankpas via De Zaak

Met een volgetankte auto naar je klant, op de OV-fiets naar je meeting of snel de trein in om nog even te werken. Wat je ook kiest, met MoveMove ben je zo onderweg. Probeer 3 maanden gratis via De Zaak.
Lees hier ons Privacy statement

Lees ook…