Hoewel het aantal bestanden waarmee u in Excel werkt meestal al beperkt is, toont de lijst "Onlangs geopende bestanden" er vaak nog minder. Daar kunt u iets aan doen.

Bepaal zelf aantal getoonde bestanden
Bij >> Onlangs geopende bestanden toont Excel standaard maar een beperkt aantal bestanden. U kunt het aantal bestanden in deze lijst instellen. Door deze op het maximaal aantal van 50 te zetten, hoeft u niet naar bestanden te zoeken.

 

Werkwijze
1. Druk op de >> Office knop
2. Kies voor >> Opties voor Excel
3. Selecteer de tab >> Geavanceerd
4. Ga in het rechter gedeelte van dit scherm naar het onderdeel >> Weergave
5. Stel bij >> Dit aantal onlangs geopende documenten weergeven in op het gewenste aantal. Het maximaal aantal bij deze instelling is 50

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Template
Op de website van Easy Template is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken. 

Deze tip is van toepassing op:
Microsoft Excel 2007

 

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…