Maak een hand-out van uw presentatie

Maak een hand-out van uw presentatie

24 oktober 2011
Toehoorders van uw presentatie stellen het meestal op prijs, wanneer zij ook nog een hand-out ervan meekrijgen. Bijvoorbeeld met een samenvatting van de belangrijkste punten. U kunt daarbij ook nog kiezen uit meerdere opties.

Presentatieprogramma PowerPoint beschikt standaard al over de mogelijkheid om uw presentatie te voorzien van aantekeningen. Die notities maakt u het handigst in de Notitieweergave. In oudere versies moet u die activeren via de weergaveknopjes onderin het venster of via menu Beeld, in de modernere versies staan de notities al standaard in een paneel onderin de werkruimte.

In die notitievakken in de diverse weergaven kunt u allerlei aantekeningen zetten voor uzelf, bijvoorbeeld een puntsgewijze opsomming van wat u nu precies wilt vertellen tijdens de presentatie of extra informatie die niet in de diavoorstelling zelf is te zien.

Hand-out
Maar u kunt de vakken ook vullen met veel uitgebreidere informatie en complete teksten bedoeld voor uw toehoorders. Als u de dia’s samen met die teksten uitprint, dan heeft u prima hand-outs voor uw publiek:

  1. Klik op Afdrukken in het menu Bestand
  2. Selecteer >> Notitiepagina’s in het keuzevak linksonder van het dialoogvenster Afdrukken.

Notitiepagina's in keuzevak Afdrukken

In hetzelfde venster Afdrukken staat overigens ook een andere handige hand-outmogelijkheid, bijvoorbeeld om alleen de dia’s mee te geven als die alle benodigde informatie bevatten. U kunt dan meerdere dia’s op één vel afdrukken:

  1. kies bij >>Afdrukken voor de keuze Hand-outs.
  2. Geef in het vak rechts ernaast de gewenste indeling en opties voor de pagina’s aan.

Met beide mogelijkheden geeft u uw (potentiële) relaties een prima samenvatting van uw verhaal mee.

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google

Lees ook…