Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
Rabo SmartPin: Pinnen via je mobiel

Rabo SmartPin: Pinnen via je mobiel

21 mei 2015
Speciaal voor kleine ondernemers is er sinds kort Rabo SmartPin. Een nieuwe betaalmethode, waarbij de mobiele telefoon of tablet van de ondernemer met behulp van een app en een kaartlezer verandert in een kassa.

Rabo SmartPin is een betaalbare pinoplossing voor ondernemers met weinig transacties per dag, die klanten toch willen laten pinnen. Zoals bijvoorbeeld Melanie de Jong van schoonheids- en sportmassagesalon Your Moment in Gouda. Melanie begon eind vorig jaar haar zaak in een sportschool.

‘Voor mij was een gewoon pinapparaat best prijzig. De klanten van de sportschool hebben bijna nooit cash bij zich, dus dit werkt heel makkelijk als ze bij mij iets komen kopen. Ze zeggen vaak: goh, wat een leuk dingetje! En makkelijk, want het is draadloos. Het kost maar een paar seconden, en het geld staat de volgende dag op je rekening.’

 

Rabo SmartPin werkt eenvoudig. Een kaartlezer voor de pinpas maakt draadloos verbinding met de smartphone of tablet van de ondernemer met een speciale app. De klant doet de bankpas in de kaartlezer en verricht de pinbetaling. De app houdt ondertussen de dagomzet en de btw netjes bij. Aan het einde van de dag kan de ondernemer een overzicht exporteren naar Excel of zijn boekhoudprogramma.

Het abonnement op Rabo Smartpin kost 10 euro per maand. De app, de huur van de kaartlezer en de service van de bank zijn bij het abonnement inbegrepen. Per transactie wordt 15 cent in rekening gebracht.

Volgens Dick van de Kamp van de Rabobank is Rabo SmartPin vooral bedoeld om het pinnen voor kleine ondernemers bereikbaar te maken. ‘Een pinterminal kost al gauw een paar honderd euro, los van aansluitkosten en service. Bij Rabo SmartPin zit alles in één abonnement. Het is bovendien een alternatief voor geld overboeken, want dan moet je een klant maar geloven als hij zegt dat hij het bedrag heeft overgemaakt. Bij pinnen is betaling gegarandeerd, omdat de transactie door de bank wordt geaccordeerd.’

De Rabobank gaat de service de komende tijd verder uitbreiden, o.a. contactloze betalingen en met ondersteuning aan multi-users, zodat iemand vanaf een centrale plek de app voor meerdere gebruikers kan beheren.  Rabo Smartpin is online aan te vragen.

 

 

Kijk voor meer informatie op www.rabobank.nl/rabosmartpin

Betaal nu de eerste drie maanden geen abonnementskosten

 

Lees ook…