Online facturen laten betalen? Makkelijker dan ooit!

E-commerce
De Nederlandse consument hoort bij de koplopers in Europa wat online kopen betreft, en rekent ook het liefst online af. Op dat vlak hoeven we van niemand iets te leren. Bij ondernemers gaat het er echter wat ouderwetser aan toe: facturen worden vaak nog via overschrijving geregeld. Oerdegelijk en lekker traditioneel, maar weinig modern.
Online facturen laten betalen? Makkelijker dan ooit!

Online betalingen ontvangen biedt anno 2016 een hoop voordelen, zowel voor jou als je klant, en is tegenwoordig helemaal binnen het bereik van het mkb. Hoezo? Lees even mee.

Fervente online shoppers zijn het inmiddels wel gewend: met een klik belandt dat stijlvolle paar schoenen in je winkelmandje. Vervolgens kies je bij de kassa je favoriete betaalmethode. Voor meer dan 60% van de Nederlandse online shoppers is dat iDEAL, Paypal (8%) en creditcard (6%) volgen op ruime afstand. Met 6% speelt ook de overschrijving vooraf voornamelijk een bijrol. Logisch: het is trager en minder handig.

Dat maakt het extra eigenaardig wanneer je als ondernemer je klant enkel via overschrijving laat betalen. Waarom het jezelf niet makkelijk maken? Belangrijker nog: waarom het je klant niet zo makkelijk mogelijk maken?

Een moderne Payment Service Provider (PSP) zorgt daar optimaal voor. De tijdswinst en het gebruiksgemak die ermee gepaard gaan, maken de meerkost ruimschoots goed. Laten we de voordelen even verduidelijken:

  1. Betalingen verlopen sneller
    Krijgt je klant een factuur per mail, dan moet hij zelf nog de juiste betalingsgegevens en het correcte bedrag invoeren. PSP's nemen hem dat werk uit handen: de klant rekent af via de methode waar hij het meest mee vertrouwd is, en klaar. Alles is al ingevuld, geen vergissingen meer. Dat houdt de betaaldrempel laag en jouw cashflow op peil.
  2. De administratie wordt voor jou geregeld
    Elke ontvangen betaling brengt werk met zich mee. Dat telt al gauw op. Ook daar boek je vooruitgang met een PSP. Je maakt gewoon een account aan en bent binnen een paar uurtjes up and running. Dankzij slimme API-koppelingen implementeer je de PSP daarna zo in je CRM, boekhoudpakket of op je webshop. Nu is jouw werk voorbij: facturen staan automatisch op 'betaald', geen onnodige betalingsherinneringen meer.
  3. Je kan uit heel wat betaalmethodes kiezen
    Een klant waardeert het ongetwijfeld wanneer hij zijn favoriete betaalmethode kan kiezen. Dus bieden PSP's je tientallen keuzes aan: Nederlands eigen iDEAL en Bancontact/Mister Cash voor de zuiderburen, maar ook Paypal, creditcards, paysafecard of de standaard SEPA-overschrijving. Zelfs Bitcoin kan helemaal risicoloos in Euro op je rekening worden verschijnen. Jij selecteert wat je wil aanbieden, de klant wat hij wil gebruiken. Daarmee is de kous af.
  4. Veiligheid is nooit een issue
    PSP's voldoen aan de strengste veiligheidsnormen zodat noch jij, noch je klant zich ergens zorgen over moet maken. De klant merkt niet eens dat jij van zo'n dienst gebruikmaakt: de PSP verstopt zich netjes achter de schermen. Jouw klant krijgt alleen te maken met wat hij kent en vertrouwt.
  5. De kosten blijven laag en voorspelbaar
    Vroegere providers durfden je wel eens forse instapkosten of maandelijkse bijdragen aanrekenen, waardoor het onbetaalbaar werd voor kleinere bedrijven. Die tijd is voorbij. Je wordt enkel een miniem bedrag plus een percentage per transactie aangerekend, zonder verborgen kosten of vaste contracten.

In zee gaan met een betrouwbare PSP is een goed idee voor élke mkb'er: makkelijk om op te zetten en handig in gebruik voor jou én je klant. Eens je ermee van start gaat, werk je vast nooit meer met de traditionele overschrijving. Onze keuze? Het Amsterdamse Mollie en het Ierse Stripe, veruit de twee beste aanbieders in de markt. Onze CRM-tool Teamleader koppelt met Mollie en Stripe zodat je klanten al hun facturen feilloos en snel online kunnen betalen.

Ontdek Teamleader op de Week van de Ondernemer
Meer weten over Teamleader en al onze handige koppelingen? Kom dan naar onze stand op de Week van de Ondernemer in de Jaarbeurs in Utrecht en ontdek hoe moderne technologie je helpt om slimmer te ondernemen. Ook kun je workshops volgen van Vivianne Bendermacher die je alles kan vertellen over de allernieuwste tech tools. 
 

Ga nu naar je mailbox

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Ook praktische tips in je mailbox?

Denk na over de toekomst van je bedrijf. Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven!

1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming