Bespaar op uw printkosten door bewuster om te gaan met het afdrukken van documenten. Standaard dubbelzijdig printen bijvoorbeeld, kan zomaar de helft van het papier schelen. Waar kunt u nog meer op letten? 7 tips.  
Voorkom onnodige misverstanden over verzonden mail
Outlook stelt tijdens het typen automatisch mailadressen voor. Vaak erg handig, maar niet als het om een e-mailadres gaat dat je niet meer nodig hebt. En helaas heeft Outlook de neiging om de oudste mailadressen als eerste te suggereren. Lees hier hoe je zo'n adres verwijdert.
Excel-tip: waarden van het ene werkblad overnemen in het andere
Het zal jou vast ook wel eens overkomen: je maakt formules in Excel en wilt waarden voor je berekeningen gebruiken uit een ander werkblad. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als de berekening niet veranderd, maar wel het percentage.
Een gratis sjabloon om jouw uren overzichtelijk bij te houden
Om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek moet je als ondernemer je uren bijhouden. Maak het jezelf gemakkelijk met een Excel-sjabloon van Easy Template om die uren bij te houden. Je kunt kiezen uit drie mogelijkheden: een voor de zelfstandige, een voor de zzp'er die zelf ook wel eens iemand inhuurt en speciale software voor het grotere bedrijf.  
Windows-tips die iedereen moet kennen
Even herkenbaar als vervelend: je begint een mail of Word-document te typen, maar je toetsenbordinstellingen zijn gewijzigd, waardoor je verkeerde tekens ziet. Een / wordt bijvoorbeeld een – . Vaak heb je per ongeluk je instellingen aangepast. Gelukkig kun je dit snel oplossen met deze handige tips.
Alle werkbladen op hetzelfde A4
Je werkt in Excel met verschillende werkbladen, print en ontdekt dat één kolom net op de tweede pagina wordt afgedrukt. Niets aan te doen? Jawel hoor. Met deze tip print je in Excel altijd alles op één pagina.
Hoe maak je in Word een lijst met meerdere niveaus?
Iedereen die in Word met nummering in documenten werkt voor hoofdstukken en paragrafen loopt er vroeg of laat tegenaan: de nummering geeft 'ineens' een andere nummering. In dat geval is maar één oplossing.
De Word-tip die je moet kennen
Wanneer je aan het werk bent in een Word-document wordt daar meestal een datum aan gekoppeld. Als je het document opslaat en de volgende dag weer verder werkt, verandert die datum automatisch mee. Dat is niet altijd handig. Handige tips om de datum en tijd van je document aan te passen.
Synchroniseer je agenda met klanten
Misschien werk je zelf niet met weeknummers, je klanten en relaties meestal wel. In de communicatie is het wel zo handig als alle partijen weten over welke week en datum het gaat. Vooral als je internationale klanten hebt of zelf veel in het buitenland bent, is dit belangrijk vanwege de verschillende tijdszones. Zo zet je de weeknummers in de Outlook-agenda.
Je wilt een mailing versturen naar een lijst met personen, waarvan je de e-mail adressen in een aparte map in Outlook hebt staan. Dat kan op de volgende wijze.
Het nieuwe jaar staat voor de deur en alle ordners moeten een nieuw etiket krijgen. Krast u het jaartal met een dikke stift door of gebruikt u deze ordnerruggen in Excel? Makkelijk uit te printen met uw eigen logo en het juiste jaartal.
Excel kan op verschillende manieren laten zien hoe ver u bent met een takenlijst of project. Een daarvan is de gekleurde gegevensbalk. Lees hier hoe u die weergeeft.
Getoond 1 tot 12 van 195. Er zijn meerdere pagina's.
Kenmerk van een kleine ondernemer of zzp'er is dat hij of zij praktisch alles zelf doet. Brieven schrijven, offertes maken, e-mails en sms'jes versturen, alles bijhouden… En misschien doet u zelf ook nog de boekhouding. Een overzicht van handige programma's, tools, tips en trucs die al dat werk lichter maken.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming