Synchroniseer je agenda met klanten
Misschien werk je zelf niet met weeknummers, je klanten en relaties meestal wel. In de communicatie is het wel zo handig als alle partijen weten over welke week en datum het gaat. Vooral als je internationale klanten hebt of zelf veel in het buitenland bent, is dit belangrijk vanwege de verschillende tijdszones. Zo zet je de weeknummers in de Outlook-agenda.
Google heeft het beste met u voor. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) denkt daar echter anders over en stelt een onderzoek naar het privacybeleid van het Amerikaanse internetbedrijf in. Misschien is dat wel de reden dat Google u nu de mogelijkheid biedt om uw Gmail en Google Agenda te downloaden.
U bent aan het surfen, ziet een interessante webpagina of nuttige link en denkt: 'Dat zou die-en-die moeten weten!' Maar ja, dan moet u eerst kopiëren en dan plakken... Welnee, dat kan veel sneller!
Sorteren van adressenlijsten, bestanden of e-mails in Office lijkt een eitje: er staan knoppen en opties voor op de werkbalk, in het menu of in het lint. Toch is sorteren in sommige gevallen een vak apart.
Wilt u gebruik gaan maken van een nieuw Office-pakket? Verwijder dan eerst de oude versie: dat werkt een stuk prettiger.
Snel en gemakkelijk lijsten maken
Met Excel worden vaak lijsten gemaakt. Kenmerkend voor een lijst is het gebruik van nummering of maanden. Excel herkent deze gegevens, ook wel reeksen genoemd. Je hoeft dan ook niet steeds het nummer of de maand te typen: Excel kan dat automatisch voor je doen.
Net zoals het normaal is dat uw naam onderaan een brief staat, is dit ook met e-mail het geval. Microsoft Outlook heeft een mogelijkheid om uw gegevens standaard onder een e-mail te zetten, inclusief uw webadres.
Praktisch iedereen werkt met een 'to do'-lijstje. Het nadeel van een papieren lijst is echter meestal, dat u onuitgevoerde acties vaak weer opnieuw moet opschrijven. De functie Taken in Microsoft Outlook biedt u altijd een actuele lijst.
Standaarddocumenten centraal bewaren
Heeft jouw bedrijf eindelijk standaard Word-documenten (sjablonen) gemaakt voor brieven, rapporten en offertes, weet niemand waar ze zijn opgeslagen. Geen probleem. Stel in Word eenmalig de map voor sjablonen in en ze zijn voor iedereen beschikbaar.
Een eigen werkbalk in Word met uw eigen meest gebruikte onderdelen. Vanaf Office 2007 kan iedere gebruiker een eigen werkbalk maken. Deze functie heet: werkbalk snelle toegang. Zó gebruikt u hem.
10 Excel-tips die het afgelopen jaar duizenden malen zijn gelezen. Het mooie ervan is dat diezelfde tips natuurlijk ook nog in 2016 hun waarde bewijzen. Al zit er maar één tussen die je werk lichter maakt (en dus je leven aangenamer), dan heeft deze lijst al zin gehad. Doe er je voordeel mee!
Column Raf Vervloessem
De overstap naar clouddiensten als Office 365 biedt bedrijven diverse voordelen. Van verbeterde productiviteit en kostenbesparingen, tot een reductie van de complexiteit rond het onderhoud van hardware op locatie. Ook de kans op downtime wordt hierdoor sterk verminderd, omdat de applicaties draaien binnen high availability-netwerken die over verschillende regio’s zijn verspreid. Deze voordelen maken Office 365 tot een aantrekkelijke propositie voor bedrijven in alle soorten en maten.
Getoond 1 tot 12 van 14. Er zijn meerdere pagina's.
Kenmerk van een kleine ondernemer of zzp'er is dat hij of zij praktisch alles zelf doet. Brieven schrijven, offertes maken, e-mails en sms'jes versturen, alles bijhouden… En misschien doet u zelf ook nog de boekhouding. Een overzicht van handige programma's, tools, tips en trucs die al dat werk lichter maken.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming