Advies van een Excel-expert
Zorg voor een overzichtelijke administratie: met deze gratis Excel-sjablonen maak je je eigen declaratieformulieren.
Een gratis sjabloon om jouw uren overzichtelijk bij te houden
Om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek moet je als ondernemer je uren bijhouden. Maak het jezelf gemakkelijk met een Excel-sjabloon van Easy Template om die uren bij te houden. Je kunt kiezen uit drie mogelijkheden: een voor de zelfstandige, een voor de zzp'er die zelf ook wel eens iemand inhuurt en speciale software voor het grotere bedrijf.  
Excel-tip: waarden van het ene werkblad overnemen in het andere
Het zal jou vast ook wel eens overkomen: je maakt formules in Excel en wilt waarden voor je berekeningen gebruiken uit een ander werkblad. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als de berekening niet veranderd, maar wel het percentage.
Alle werkbladen op hetzelfde A4
Je werkt in Excel met verschillende werkbladen, print en ontdekt dat één kolom net op de tweede pagina wordt afgedrukt. Niets aan te doen? Jawel hoor. Met deze tip print je in Excel altijd alles op één pagina.
Synchroniseer je agenda met klanten
Misschien werk je zelf niet met weeknummers, je klanten en relaties meestal wel. In de communicatie is het wel zo handig als alle partijen weten over welke week en datum het gaat. Vooral als je internationale klanten hebt of zelf veel in het buitenland bent, is dit belangrijk vanwege de verschillende tijdszones. Zo zet je de weeknummers in de Outlook-agenda.
Het nieuwe jaar staat voor de deur en alle ordners moeten een nieuw etiket krijgen. Krast u het jaartal met een dikke stift door of gebruikt u deze ordnerruggen in Excel? Makkelijk uit te printen met uw eigen logo en het juiste jaartal.
Excel kan op verschillende manieren laten zien hoe ver u bent met een takenlijst of project. Een daarvan is de gekleurde gegevensbalk. Lees hier hoe u die weergeeft.
Kantoortoepassingen
Een van de mogelijkheden om in een Word document aan te geven waar gegevens moeten worden ingevuld, is door het toevoegen van invoervelden aan het document. Verrekte handig in sjablonen voor brieven, faxen, contracten.
Personeel
Soms kunt u er niets aan doen, maar in de meeste gevallen is het terugdringen van het ziekteverzuim slechts een kwestie van vastleggen en periodiek bespreken. Daar hebben wij een sjabloon voor.
In Excel geeft de formule SOM.ALS het totaal van een kolom, op basis van een waarde in een andere kolom. Zo reken je bijvoorbeeld snel uit waar en hoeveel je nog van een bepaald product op voorraad hebt.
In Excel kun je met de functie Transponeren verticale cellen in één keer horizontaal kopiëren, of horizontale cellen verticaal. Lees hier hoe Transponeren werkt.
Om nou te zeggen dat u er uw administratie sneller door kunt doen, is misschien een beetje overdreven, maar het is zeker een stuk handiger. Standard Business Reporting, kortweg SBR, kan u namelijk efficiencywinst opleveren.
Getoond 1 tot 12 van 75. Er zijn meerdere pagina's.
Kenmerk van een kleine ondernemer of zzp'er is dat hij of zij praktisch alles zelf doet. Brieven schrijven, offertes maken, e-mails en sms'jes versturen, alles bijhouden… En misschien doet u zelf ook nog de boekhouding. Een overzicht van handige programma's, tools, tips en trucs die al dat werk lichter maken.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming