De Word-tip die je moet kennen
Wanneer je aan het werk bent in een Word-document wordt daar meestal een datum aan gekoppeld. Als je het document opslaat en de volgende dag weer verder werkt, verandert die datum automatisch mee. Dat is niet altijd handig. Handige tips om de datum en tijd van je document aan te passen.
Je kent het wel. Een hele map vol met foto's met bestandsnamen als IMG_1234.JPG. Met deze instructie wijzig je in één keer alle bestanden in een bepaalde map van naam en geeft ze een volgnummer. Van deze tip is tevens een video tutorial beschikbaar.
Windows-tips die iedereen moet kennen
Even herkenbaar als vervelend: je begint een mail of Word-document te typen, maar je toetsenbordinstellingen zijn gewijzigd, waardoor je verkeerde tekens ziet. Een / wordt bijvoorbeeld een – . Vaak heb je per ongeluk je instellingen aangepast. Gelukkig kun je dit snel oplossen met deze handige tips.
In Word kunt u standaardteksten vastleggen en daarna eenvoudig in sjablonen of documenten opnemen. Zo maakt u snel een offerte of projectplan, zonder dat er een oude klantnaam of projectomschrijving in de tekst staat.
Langdurig achter elkaar met een muis werken, kan tot RSI-klachten leiden. En dat terwijl u het voor uzelf een stuk makkelijker kan maken door met sneltoetsen te werken.
Excel is een veelgebruikt programma om de administratie uit te voeren en overzichtelijk te houden. Bent u een echte Excel-tijger of kunt u wel wat hulp gebruiken? Profiteer van deze vijf tips.
De feestdagen komen er weer aan en iedereen is dan druk in de weer met Excel sheets om de  laatste contactgegevens te verwerken voor een kerstgroet, dan wel de beste wensen voor het nieuwe jaar. Een tijdrovende en overbodige actie. Wanneer de Contactpersonen van Outlook worden gebruikt, is het maken van etiketten voor de kerstkaarten of andere mailingen een fluitje van een cent.
Standaarddocumenten (sjablonen) staan doorgaans in een aparte folder op het netwerk. Maar wanneer u met een laptop werkt en niet op het netwerk kan, zoals onderweg of thuis, dan kunt u er niet over beschiken. Dat is lastig als u even snel een offerte moet maken of een ander document waar een standaardsjabloon voor is. Daar is een oplossing voor.
Word houdt automatisch de paginanummers bij van een document. U kunt die eenvoudig toevoegen aan de voettekst. Daarbij kunt u ook kiezen voor het format "Pagina x van y". Lees hier hoe u dat doet.
Wist u dat Word niet alleen uw spelling checkt, maar ook synoniemen of antoniemen kan opzoeken? Word vertaalt zelfs woorden voor u.
Hoe maak je in Word een lijst met meerdere niveaus?
Iedereen die in Word met nummering in documenten werkt voor hoofdstukken en paragrafen loopt er vroeg of laat tegenaan: de nummering geeft 'ineens' een andere nummering. In dat geval is maar één oplossing.
Bespaar op uw printkosten door bewuster om te gaan met het afdrukken van documenten. Standaard dubbelzijdig printen bijvoorbeeld, kan zomaar de helft van het papier schelen. Waar kunt u nog meer op letten? 7 tips.  
Getoond 1 tot 12 van 43. Er zijn meerdere pagina's.
Kenmerk van een kleine ondernemer of zzp'er is dat hij of zij praktisch alles zelf doet. Brieven schrijven, offertes maken, e-mails en sms'jes versturen, alles bijhouden… En misschien doet u zelf ook nog de boekhouding. Een overzicht van handige programma's, tools, tips en trucs die al dat werk lichter maken.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming