Bespaar op uw printkosten door bewuster om te gaan met het afdrukken van documenten. Standaard dubbelzijdig printen bijvoorbeeld, kan zomaar de helft van het papier schelen. Waar kunt u nog meer op letten? 7 tips.  
Windows-tips die iedereen moet kennen
Even herkenbaar als vervelend: je begint een mail of Word-document te typen, maar je toetsenbordinstellingen zijn gewijzigd, waardoor je verkeerde tekens ziet. Een / wordt bijvoorbeeld een – . Vaak heb je per ongeluk je instellingen aangepast. Gelukkig kun je dit snel oplossen met deze handige tips.
Hoe maak je in Word een lijst met meerdere niveaus?
Iedereen die in Word met nummering in documenten werkt voor hoofdstukken en paragrafen loopt er vroeg of laat tegenaan: de nummering geeft 'ineens' een andere nummering. In dat geval is maar één oplossing.
De Word-tip die je moet kennen
Wanneer je aan het werk bent in een Word-document wordt daar meestal een datum aan gekoppeld. Als je het document opslaat en de volgende dag weer verder werkt, verandert die datum automatisch mee. Dat is niet altijd handig. Handige tips om de datum en tijd van je document aan te passen.
Bespaar jezelf veel onnodig werk
Het standaard lettertype in Word is misschien niet helemaal naar je zin. Maar om nu bij elk document de keuze van het lettertype aan te passen, is ook niet echt efficiënt. Dat hoeft ook niet: je kunt het sjabloon aanpassen, zodat het lettertype van jouw voorkeur voortaan meteen in beeld komt.
Zo doe je dat
Twee documenten voor hetzelfde contract. Of meerdere versies van dezelfde brief. Wat is de goede? De een is 'versie 3' en de ander bijvoorbeeld 'versie definitief 2'. Welke is nou de laatste en nog belangrijker: wat zijn de verschillen? Word 2010 heeft het antwoord.
Excel is een veelgebruikt programma om de administratie uit te voeren en overzichtelijk te houden. Bent u een echte Excel-tijger of kunt u wel wat hulp gebruiken? Profiteer van deze vijf tips.
Veel bedrijven gebruiken nog steeds apart briefpapier en vervolgpapier. Met een simpele aanpassing in uw briefsjabloon heeft u aan alleen vervolgpapier voldoende. Een besparing van 25%. Handig wanneer uw bank bijvoorbeeld van naam verandert.
Stelt u regelmatig standaard brieven of faxen in Word op? En doet u dit door een oud document te openen en vervolgens te overschrijven met nieuwe gegevens? Het gevaar is dat per ongeluk gegevens blijven staan van de oude brief.
U kent ze wel, die rode en groene lijntjes in uw tekstverwerker waarmee foutgespelde woorden of rammelende grammatica worden aangegeven. Maar het is niet altijd fout wat u schrijft. Bovendien kunt u uw tekstverwerker nieuwe woorden bijbrengen.
In een (groot) Word-document zoeken naar een bepaalde naam of naar een woord waarvan u niet precies weet hoe het is gespeld, is lastig. De inzet van jokers kan u helpen.
Moet u, als u overstapt naar een andere bank, of vanwege de invoering van IBAN, ook uw briefpapier aanpassen omdat daar uw rekeningnummer op staat? Met deze tip voor Word heeft u dat probleem voortaan niet meer.
Getoond 1 tot 12 van 43. Er zijn meerdere pagina's.
Kenmerk van een kleine ondernemer of zzp'er is dat hij of zij praktisch alles zelf doet. Brieven schrijven, offertes maken, e-mails en sms'jes versturen, alles bijhouden… En misschien doet u zelf ook nog de boekhouding. Een overzicht van handige programma's, tools, tips en trucs die al dat werk lichter maken.
1
0

De Zaak website maakt gebruik van cookies.

We zijn verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

/disclaimer
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming